Hellup !! wie herkent dit euvel..Mijn tinker heeft alweer een paar weken last van schudden met het hoofd. Ik stap op , rij ermee weg en ze gaat schudden met het hoofd. Soms maakt ze ook opeens een sprongetje en gaat dan weer verder. In de winter heeft ze er geen last van. heb al uitgeprobeerd of het soms door het bit kwam maar daar was geen verbetering in te merken. Ze heeft in de zomer wel last van zomerexzeem. Maar ze schuurt nu ook verder niet. Heeft iemand die dit herkent en een oplossing voor dit probleem ? Ik vind het voor haar ook zielig dat ze misschien wel ergens jeuk heeft. Maar het gekke is dat je in het weiland er niets van ziet. Dan staat ze rustig te grazen en als ik haar poets is er ook niets aan de hand.....Tot ze gaat lopen met mij erop ( of een ander)dan gaat het hele gedoe weer beginnen gr els
friesiszwart
Je hebt ook iets speciaals, een netje voor over het hoofd/oren weet het eigenlijk niet meer precies, speciaal voor dit probleem. zou het eens navragen in een ruitersportzaak.
shain
Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-10 05:33
friesiszwart schreef:
Heb je haar gebit al laten controleren?
Ja dat hebben we ook al gedaan, maar dan zou zij het ook in de winter moeten hebben. En dan heeft ze het niet dus....
ellepel
Geplaatst: 27-05-10 08:01
kan een overgevoeligheid zijn voor zonlicht op de ogen,maar het kan ook pollenallergie zijn. gebeurd het echt alleen tijdens het rijden? zou toch je zadel en hoofdstel goed nakijken of alles goed ligt en niet te strak zit. kijk ook naar je rijstijl.
je kunt kijken wat er gebeurd als je gaat rijden met een neusnetje,die houd pollen tegen en misschien gaat het dan beter.
Marall
Geplaatst: 27-05-10 12:55
Mijn Tinker doet dit ook maar hij blijkt last te hebben van zijn lange manen. Deze vlecht ik nu steeds in en het euvel is opgelost.