Nu wil ik een kunstof zadel ervoor terugkopen. Ik wil best geld bij leggen, dat maakt niet uit.
Eerst de vraag wat dit zadel nog kan opbrengen.
Het zadel is denk een jaar gebruikt, maar heeft in een kas gelegen, en is dus wel wat bruiner geworden als het van oorsprong was voor ik het opborg.
Er staat Pfiff, Handmade op, en nog het een en ander.
Het zadel is in prima staat, alleen aan 1 kant moeten de singelstoten vervangen worden denk ik, is veiliger.
Noem maar een prijs zonder toebehoren, kan er best beugelriemen bij geven en beugels, maar wil graag weten wat hij waard is, ongeveer.
Even een paar foto's:
Eerst de slechte, dan de goede singelstoten.

Het zadel van beide kanten:

Dan gelijk nog een vraag. Ik wil dus een kunstof veelzijdigheidszadel. Voor de buitenritten en andere ritten, en voor het springen (1x per maand hoogstens).
Als ik een tweedehands koop dan eentje van maximaal 1-2 jaar oud, en gewoon in nette staat.
Welke merken raden jullie aan en waarom? En welke raden jullie af?
En wat moet ik voor deze zadels nieuw rekenen, en wat tweedehands.
En dan nog een laatste vraag. Zijn er in Zuid-Holland zadelpasservices met meerdere merken kunstof zadels, die geen of niet teveel geld rekenen ervoor?
Heel erg bedankt alvast, het is heel wat, maar vond het nutteloos om overal een nieuw topic voor te openen.
hiervoor het geld bij elkaar te schrapen.
In dat opzicht verlang ik terug naar de Kieffer die gelukkig was met een likje vet..