Paard scheren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paarden652

Paard scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 11:58

Hoi,

Ik ken mensen die toch redelijk wat paarden hebben. Aangezien het zo een warme zomer gaat worden (zeggen ze toch) waren ze er over bezig hun paarden te scheren. Ze zeggen dat ze ze liever heel kort in het haar hebben staan zodat ze minder snel zweten dan in hun gewone zomervacht.

Nu vraag ik me dus af ofdat die paarden dan niet verbranden in de zon? Wat is jullie mening hierover want als Kira deze zomer echt nat gaat staat van het zweet, en dat scheren zoveel helpt als zei zeggen, dan zou ik het toch ook wel overwegen.

sjofaba

Re: Paard scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:48

ja dit vraag ik mijn ook wel af,

ook heb ik een fries, wordt die dan niet veel sneller bruin met van dat geschoren haar?

blijf dit even volgen

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:51

maar mannen krijgen toch ook gee bruine hoofdhuid :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:53

Enyaa schreef:

Maar wel een rode hoofdhuid ;). Zeker nog nooit je hoofdhuid verbrandt...doet zeer hoor!

Ik zou het niet doen. Laat het beestje gewoon lekker zijn eigen vacht reguleren, zorg voor schaduw en vodoende (fris) water,
dan komen ze echt de zomer wel door :)

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:55

zap schreef:
Enyaa schreef:

Maar wel een rode hoofdhuid ;). Zeker nog nooit je hoofdhuid verbrandt...doet zeer hoor!

Ik zou het niet doen. Laat het beestje gewoon lekker zijn eigen vacht reguleren, zorg voor schaduw en vodoende (fris) water,
dan komen ze echt de zomer wel door :)

echt waar:P
ik dacht dat dat niet kon omdat er nog haar voor zat
maar ik ben ook van mening dat je het niet moet doen
dat is meer iets voor de winter

[edit] als je intensief rijd

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:56

Nee hoor, beetje haar minder maakt niets uit.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:57

En dan nog maar niet te spreken over als het gaat vervellen (jeuk!!!).

En ik heb echt veel haar hoor op mijn hoofd :P, maar de zon vindt altijd wel een plekje om op te schijnen :)

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:00

Wat bedoel je nou? Dat het wel schadelijk is?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:03

S__L schreef:
Wat bedoel je nou? Dat het wel schadelijk is?

Heb je het tegen mij?

Ik reageer op de reactie boven mij die zegt dat hoofdhuid niet verbrandt. Wedden van wel :P.

Ik weet niet of dat bij paarden zo is, maar ik kan het me maar zomaar voorstellen :j

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:07

Oh op die manier..

Maar je smeert toch ook niet je paard zn neus is als de neus geheel donker is? Ik denk dat het geen kwaad kan hoor. Hier wordt hij ook wel is kaal gehaald als het te warm is en hij bijv nog niet geheel door zn vacht is.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:13

Zweten is niet voor niets uitgevonden he. Als het een beetje waait koelen ze ook af.
En ik mag toch zeker wel hopen dat je schaduw op je land hebt? Scheelt enorm namelijk

Ik vind niet dat je aan de vacht van je paard moet klooien. Zorg indd dat onbeperkt water is, stromend slootje of een electrische drinkbak

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:14

Maar mij lijkt de vacht juist voor isolement te zorgen (niet alleen voor koude, maar ook voor warmte). Als de zon min of meer rechtstreeks op de huid kan schijnen wordt dat eerder ondraaglijk voor het paard.

Ik verbaas me er soms over hoe ver mensen gaan in het klooien met de natuur (want meestal heeft de natuur het met het rechte eind). Dingen waar ik zelfs niet aan denk.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 05:25

Gini schreef:
Maar mij lijkt de vacht juist voor isolement te zorgen (niet alleen voor koude, maar ook voor warmte). Als de zon min of meer rechtstreeks op de huid kan schijnen wordt dat eerder ondraaglijk voor het paard.

Ik verbaas me er soms over hoe ver mensen gaan in het klooien met de natuur (want meestal heeft de natuur het met het rechte eind). Dingen waar ik zelfs niet aan denk.

Ja
Want je moet voorstellen dat ze uit het wild komen
Daar komt ook niemand om hun vacht te scheren en hun hoeven te krabben

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 05:37

Nog korter dan je zomervacht...dat is wel heel kort, dan ga je puur voor het 'oog' het lijkt dan of er minder wordt gezweet doordat de haartjes zo kort zijn, maar of je je paard er een plezier mee doet? Lijkt me niet, je haalt bescherming tegen de zon en stekebeesten weg.