Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
chocobroodje schreef:Had je dat niet beter kunnen uitzoeken voordat je het huis kocht?
, ik wil het risico niet lopen dat hier iets mis mee kan gaan.
. ladyjoy schreef:Maud_82 schreef:Op termijn komt er een shetlandertje bij, als gezelschap voor mijn pony, maar dat wil ik pas gaan doen op het moment dat we de stenen stal hebben kunnen bouwen.
Ik weet niks van vergunningen maar wel van paarden. Als jij bovenstaande schrijft, betekent dit dus dat je pony van september t/m zomer 2011 (zeg even voor het gemak zo'n 9 maanden) alleen staat, niet in een kudde dus maar zelfs geen één vriendje??
DubbelDun schreef:In sommige gebieden mag je idd geen paarden bij huis hebben, dat verschilt per gemeente.
Heb je buren met paarden (binnen een straal van bijv. 1 km?? ) dan hebben die óf een vergunning óf het is niet vergunningplichtig.
Het 'lenen' van de grond zou ik wat voorzichtig mee zijn. Nu mag het, maar misschien straks als je stal staat ineens niet meer. Beter kun je een officieel huurkontrakt opstellen waar je maandelijks voor betaald. Dat is voor beide zijden bindend en heb je meer zekerheid als met een mondelinge 'afspraak'.
Qua voorlopige stal zou je aan een 'tent' kunnen denken.
http://www.cleverauktions.de/ebayvorlag ... -12204.jpg
Ik heb hem ook staan met de zijkanten dicht met windvangdoek en een hek ervoor. Voldoet prima, is makkelijk ergens anders neer te zetten (denk aan schuilstal op de wei) of verkoopbaar.
Zet hem iig niet op de plek waar de echte stal moet komen, dat scheelt weer afbreekwerk
Maud_82 schreef:chocobroodje schreef:Had je dat niet beter kunnen uitzoeken voordat je het huis kocht?
Heb ik ergens gesuggereerd dat we dit huis niet hadden willen hebben als mijn pony niet aan huis kon komen te staan?![]()
Wat betreft het "lenen" van de grond gaan we inderdaad een huurcontract opstellen, ik wil het risico niet lopen dat hier iets mis mee kan gaan.
In de wei achter de onze staan nu ook 2 pony's, het is in een gebied waar de huizen redelijk ver uit elkaar liggen, dus in principe hebben buren geen last van onze pony, maar ik ga het wel even met ze er over hebben inderdaad.
Op termijn komt er een shetlandertje bij, als gezelschap voor mijn pony, maar dat wil ik pas gaan doen op het moment dat we de stenen stal hebben kunnen bouwen.
Ylana schreef:@DubbelDun, Mag ik vragen waar jij die tent vandaan heb, de maten en wat hij gekost heeft?