ik liet al af en toe de pony even gras grazen alleen nu mag ze op het hele grote wei nu wil ik het steeds stukjes afzetten zodat ze niet alles krijgt omdat het veel te groot is maar hoe kan ik dat het beste doen? ik heb al lint en van die plastic hoefpaaltjes die je overal neer kan zetten. maar hoe bevestig ik de poort greep met zo'n plastiuc paaltje en ik zet er wel voor de zeker heid stroom op geleid dat gewoon door die palen. ze komen bij divoza weg wie kan mij helpen of heeft een foto hoe er uit ziet
trudiee
Geplaatst: 23-05-10 23:39
Je zult het lint strak moeten spannen dus de poortgreep moet zowiezo aan een stevig hek oid vast gemaakt worden met een isolator anders trek je de paaltjes scheef en uit de grond. De paaltjes zelf geleiden niet, anders had je er ook niks aan want dan maakte je steeds sluiting.
DubbelFun
Geplaatst: 24-05-10 08:56
Ik gebruik 2 poortgrepen voor elke kant van het lint en zet die gewoon vast aan het bestaande hek met een isolator. Om er stroom op te zetten gebruik ik een elektriciteitsdraad waar ik aan beide kanten de isolatie laag heb weggehaald. Het koper kun je dan makkelijk vouwen in de vorm die je nodig hebt voor een goed kontakt.
GMekkes
Geplaatst: 24-05-10 09:51
Poortgreep maak ik meestal vast aan de echte omheining vanwege de stevigheid. Maar je kunt hem ook in het kunstof paaltje haken.
friesiszwart
wij hebben banen in het land (afgezette stukken in het weideperceel) en dmv prikpalen krijgen de paarden elke dag 2x keer een flinke strook gras erbij. Het koord heeft aan beide kanten een poortgreep die aan beide kanten dus aan de bestaande afzetting gemaakt wordt en daardoor ook direct strook heeft.
Briiet
Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-10 14:07
hoe doe je dat als je geen bestaande palen in de grond hebt staan.
Dan zet je er een paal in. Even een gat boren met een grondboor en dan de paal er in. Met zo'n houten hamer even aanslaan en hij staat stevig. Isolatoren eraan en dan kun je het handvat daar in vast maken.