De 'buitenomheining' van de wei zelf is al aanwezig.
Ik heb zelf al een beetje op Agradi.nl zitten neuzen naar de mogelijkheden aan stroomapparaten, paaltjes en stroomlint. Maar er is zóveel keuze.... van spotgoedkoop tot verschrikkelijk duur.
Het hoeft van mij niet spotgoedkoop, ik wil gemiddeld goed spul hebben voor een normale prijs. Redelijk breed stroomlint; dat werkt voor Shetten toch wel het beste weet ik uit ervaring, al breken ze hier niet zo heel vaak uit eigenlijk.
Paaltjes ook met redelijk veel verstelmogelijkheden en een beetje stevig; niet van die dingen die na 1 x uitbreken of omver lopen al verbogen of gebroken zijn.
Dit stroomapparaat is momenteel in de aanbieding bij de Agradi:
Citaat:http://www.agradi.nl/afrastering/schrik ... 001361/810
Ako Duo-Power X1000
Het ideale weide stroomapparaat die zowel op netstroom (230V) als op een accu (12V) aansluitbaar is.
Hierdoor kunt u het apparaat aan huis gebruiken waar u een 230V aansluiting heeft of bijvoorbeeld in de wei waar u geen netstroom heeft. U kunt dan het apparaat aansluiten op een 12V accu.
Sterk stroomapparaat inzetbaar tot maximaal 5 km omheining en 1,5 km met lichte begroeiing.
Het ideale apparaat voor kleinere weides, geschikt voor alle diersoorten (o.a. rund, paard, schapen etc.).
Wordt compleet geleverd incl. netstroomadapter (220V) en aansluitkabel voor accu (12V).
Maximale stroom: 10.000 V, maximaal 1,0 Joule.
Voor het stroomapparaat geldt dat het bij voorkeur toch wel een accu/batterij apparaat moet zijn; maar hoe zit het met het volt percentage en de losse accu's batterijen e.d. daar heb ik verder geen verstand van....
Stroomlint is trouwens ook beter/veiliger dan stroomkoord, dacht ik? Omdat koord een grotere brekingskracht heeft, dus onveiliger is? Wat is een beetje een goede breedte voor shetten, maakt kleur nog uit? Ik zie bij Agradi veel van het merk Ako voorbij komen; Ako basic, Ako Economy en Ako Premium line. Heeft iemand tips wat een beetje goed lint is voor een goede prijs?
Voor de paaltjes; wat is een goede gemiddelde hoogte (incl. pen) (voor shetten, dus niet zo hoog als voor een paard, onze shetters breken vrij weinig uit, maar kunnen wel met gemak uit stilstand over een hek van 1m. springen
) ?Kortom; wat hebben jullie, hoe bevalt het, en wat zouden jullie mij aanraden?