mijn paardje is niet meer geschikt voor het rijden. en heb voor eerst een plekje gevonden waar ze kan staan. ze staat met 10 shetlanders in een groot stuk land. dag en nacht buiten. gister is ze er gekomen.
het voelt voor mij helemaal niet fijn, want ik vind mijn paard helemaal niet happy lijken. graag wat tips en adviezen. hiervoor stond ze ook in een groep kwam ze ´s nachts binnen en kreeg ze brok.
gister erbij gedaan. de shetten waren erg geintresseerd. mijn paard is een bangescheiter en rend snel weg. later kwam de kuddeleider.. en daar was ze ook bang voor.. rende weg door het draad. paard weer gevangen er weer bij gedaan. ze lieten haar wat met rust.
vandaag weer geweest. mijn paardje staat vooraan bij het draad en de shetten wat versprijd. ze lijkt gewoon niet happy. wat mag ik verwachten binnen 1 dag?
daarbij heeft ze op haar oude stal nog een wond opgelopen (naast al die wonden die ze al had) waar ze behoorlijk last van heeft, het zit op haar bil, achter haar flank en loopt daardoor echt niet goed. kan ze daar ook ongelukkig van worden? ik kijk dat nog even aan en anders bel ik de dierenarts.
wat moet ik doen.. ze is van zichzelf wel een einselganger in het land altijd al geweest. maar ik wil zo graag een happy paardje zien.
voorbeeld:

Ik zie bij mijn paard nu al een klein beetje verbetering, ze mag al wat dichter in de kudde staan

.