Staart opgeknipt, hoe lang duurt het voordat het terug is?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Staart opgeknipt, hoe lang duurt het voordat het terug is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 19:21

Hoi! :)

Een poosje geleden had ik een wedstrijd en heeft een vriendin van mij me geholpen met het klaarmaken voor de wedstrijd.
Toen stelde ze voor om de staart van mijn pony bovenaan op te knippen, omdat dat volgens haar veel mooier is.
Ik dacht; ach, waarom ook niet? Kan het altijd proberen.
Maar goed, ik vind het dus eigenlijk totaal niet mooi en had hem liever normaal gelaten, maar het is niet anders.
Nu kan ik het wel gewoon lang laten groeien toch? Of lijkt het raar als het een beetje bijgegroeid is, dat het van die piekjes zijn.
En hoe lang gaat dat ongeveer duren?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:24

Reken maar op een paar maanden voordat het er weer normaal uitziet. Een normale haar groeit geloof ik in 3 jaar naar de lange lengte van de staart.

Tigra_

Re: Staart opgeknipt, hoe lang duurt het voordat het terug is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:46

Denk zo'n 2 á 3 maanden. Ligt er wel aan wat voor staart je paard heeft. Als je paard van die steekharen heeft zal het waarschijnlijk eerst gaan steken. Maar als je een beetje soepel vallend haar hebt zal het er eerder beter uit zien.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:49

ik weet niet hoe lang het duurt. maar heb je een foto? ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet. kan me er namelijk niet zoveel bij inbeelden. :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:51

Naar mijn idee véél te snel! :')
Ik vind zo'n dikke pluim bovenaan geen gezicht. Scheer het altijd weg. Staat een stuk netter.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:23

Ik heb de staart van mijn pony ivm een wond op de staartwortel 3 jaar terug opgeschoren. Pas sinds deze winter zijn die plukken weer helemaal bij, het heeft dus zo'n 2,5 jaar geduurt (en dan is haar staart maar kort omdat ze zelf maar klein is ;) ).
Ik heb het op wedstrijd en keuring altijd aardig kunnen verdoezelen, bij een shet hoor je nl niets te knippen of scheren (op de keuring MAG het zelfs niet).

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 14:03

Ik heb geen foto, zal ik binnenkort wel kunnen maken. ;)

Het is niet zo dat ik het echt helemaal heb opgeschoren, het is opgeknipt en nog niet eens zo'n groot deel.