Grasmuilkorf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lois_

Grasmuilkorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 11:13

Hoi.
Ik zag op de Divoza site een grasmuilkorf staan.
Er stond bij dat het paard wel kan eten , maar niet teveel kan eten.
Nou is mijn verzorgpony hoefbevangen geweest , en mag niet meer op het land omdat hij het anders
heel snel weer wordt.
Dus nu vraag ik me af: Zou zo een ding wel helpen?
Heeft iemand er ervaring mee?

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:25

Ja ikke. Mijn tinker wordt makkelijk te dik, dus dit jaar staat ze ook buiten met zo'n zelfde graaskorf.
Op zich werkt het prima, want ze is nu gewoon mooi op gewicht. Maar ik heb wel dat gat aan de onderkant iets groter moeten maken, want ze kon er niks mee eten.
Sinds een paar dagen heeft ze hem hele dagen aan. Dat is niet zo'n succes, want ze heeft nu kapotte plekjes op haar neus en kin. Ik denk dat dat komt van over het rubber schuren (de onderkant is van dik rubber. Op zich wel zacht, maar het is toch stug als je er met je hand overheen wrijft).
Ik het begin deed ik hem maar een paar uur per dag om. Denk dat ik dat weer maar ga doen, want toen had ze geen wondjes en dat eet ze in ieder geval een deel van de dag niet zoveel meer.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:31

Hey
ik ben er dit jaar voor het eerst mee begonnen
ik heb ook de opening groter gemaakt....paard is tevreden en is niet zo 'vol'gegeten.
Ze heeft ook een klein wondje onderaan de kin maar dat valt mee, als het gras korter wordt laat ik hem ook uit in de namiddag.
In het begin vond ik het zielig maar het is veel beter voor haar, ze steek t haar hoofd er zelfs in omdat ze weet dat ze dan in de wei mag :D

sitaenik

Re: Grasmuilkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:35

Ik gebruik het zelf niet voor mijn pony´s, maar ik zou het wel gebruiken je weet maar nooit of het helpt?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:39

Zeker voor paarden die hoefbevangen zijn geweest is het een ideale oplossing om zo toch een paar uurtjes naar buiten te kunnen.
Dit is het derde jaar dat ik een grasmasker heb. Op het moment heeft ze hem niet om omdat ze niet zo dik is. Ik vond het zeker goed werken. Mijn pony is er erg mee afgevallen. Paarden worden er vanzelf heel handig mee. :)

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:57

Ik heb een greenguard graaskorf en een best friends. Mijn ervaring is dat ze met de greenguard meer en makkelijker kunnen eten, ook op kort gras en met de best friends moeten ze meer moeite doen. Ook hooi kunnen ze met beide korven nog eten, alleen minder dan normaal natuurlijk. Het is een prima oplossing voor paarden die snel te dik worden of makkelijk hoefbevangen raken ofzo, kunnen ze toch lekker de wei op maar ze krijgen niet teveel gras binnen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:06

mijn shet die bevangen is geweest heeft met een graasmasker omgestaan en is ondanks dat ze niet lang met masker buiten stond toch weer bevangen geworden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:07

Die van mij heeft er ook 1 maar ik kan hem niet af doen en hem een paar uur laten grazen, want als ik hem dan weer om wil doen loop ik een half uur achter hem aan te rennen.Maar het werkt erg goed en hij is ook al veel afgevallen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 08:55

Mijn shet staat ook de hele dag op het land met een graaskorfje om. Gaat prima...Ze eet nu een stuk minder en heeft geen hekel aan het ding.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 08:58

Die van mij heeft een gevooelige huid en krijgt helaas schuurplekken.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:38

Dat is wel balen..Ik moet het bij mijn shet wel rustig aan opbouwen. Ze moet eerst weer eelt kweken op haar lipjes...Krijgt in het begin twee rondjes op haar lippen waar haar huid wat dunner is. Dus dan laat ik haar wat meer op de paddock. Nu zitten er ondertussen twee eeltplekjes en heeft ze er geen last meer van gelukkig..

Baldertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:46

mijn tinker krijgt alle mogelijke graasmaskers af.
heb echt alle graasmaskers al geprobeerd.

daarbij kans dat die dingen schuren wel erg jah.