Mijn pony (1m47,5) mocht altijd staan bij de paarden van onze buurvrouw naast ons huis.
In de winter zijn er geen problemen, maar nu heeft ze redelijk veel pony's en een fries waardoor er bijna geen gras meer is!!
Nu zocht ik naar een oplossing; en die heb ik gevonden:
Op 200meter van ons huis woont Filip en die heeft een weide te huur.
Van 1/2 hectare, nu kan Quick daar staan maar het gras staat ongeveer 20cm hoog.
Nu ben ik bang dat ik Quick Kolieken zou krijgen doordat hij van een gras-arme weide direct naar een weide gaat waar het gras 20cm hoog staat en lekker dik is.
Nu doe ik het zo dat we hem gisteren(woensdag) een uurtje in de weide hebben gestopt,
vandaag(donderdag) 2uurtjes in de voormiddag en 1uurtje in de namiddag
en morgen(vrijdag) eventueel al een voormiddagje en dan s'avonds nog een uurtje
en zo verder opbouwen zodat hij zondag een volledig dag en nacht op de weide kan staan.
S'nachts stop ik hem dan wel in zijn stal(met alleen stro en water) of de paddok want er is al eens gebeurt dat er snachts een paard is gestolen en ik wil dit echt ook niet meemaken... Kan ook dit geen kwaad
Is dit een goede manier of niet? Of gaat het te rap?
Want ik ben echt zoooo bang dat hij kolieken krijgt, want als hij op de weide staat bijft hij maar eten

Eventueel wil ik ook de fries van de buurvrouw bij hem in de weide stoppen zodat ze samen in de wei kunnen staan en het gras opeten
Want alleen is maar alleen...groetjs en je zou me er echt heeeeel hard mee helpen!!
) Ik kan hem dan wel s'avonds en s'ochtends in de weide stoppen maar niet s'middags er weer uithalen of na een paar uurtjes. Dus hij zou eigenlijk maandag al een hele dag in de weide moeten kunnen staan. (maar s'avonds doen we hem dan op stal of in de paddok)