probleem met trailer laden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:24

als ik dit allemaal lees, denk ik dat het paard je gigantisch in de maling loopt te nemen. Als jij al 2 uur aan het klooien bent en in en keer loopt hij er zo op, dan is hij ws het spelletje zat geweest.
volgens mij moet je eerst zorgen dat het paard respect voor je krijgt aan de hand, en is dan het probleem opgelost.
Nu bepaalt hij wat er gebeurt ipv jij.
Succes ermee.

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:36

annekoning schreef:
Onze methode is echt wel goed en als jullie dat willen zien kunnen jullie op horsevent komen kijken daar geven we ook elke dag een clinic zadelmakmaken en trailerladen.


Het is helemaal niet mijn bedoeling om hier iemand zwart te maken, en mijn hele grote excusses als het bericht verkeerd is over gekomen Bloos! Frusty

Het is ook niet de methode, want die is erg goed, maar de service.

Ik heb dit al van meerdere kanten gehoord. Paardvriendelijke methode die erg goed werkt , soms een tikje slordig. Dat is jammer.

Om weer on topic te komen : je kunt je paard heel goed naar dreamstables brengen, je paard word daar goed behandeld!!!

pruyssen
Berichten: 111
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:39

Citaat:
Ik heb nog info gevraagd bij www.deamstables.nl doen ze heropvoeding en trailerladen, maar je mag er zelf niet bijzijn, dat heb ik al eens met een hond gedaan bij Martin Gaus, die deed alles daar perfect maar vrat hier thuis gewoon de katten van de buren weer op, dus dat soort cursussen werken denk ik niet.......


Ik denk dat jij mij verkeerd hebt begrepen. www.DREAMSTABLES.nl is een open en eerlijke africhtingsstal. Je mag bij ons ten alle tijden komen kijken naar je paard en de training. Waar wij geen voorstander van zijn is dat jij met je paard aan de slag gaat als hij nog bij ons staat omdat je dan de trainingsaanpak kan doorbreken wat het resultaat niet ten goede komt.

Conrad van Pruijssen
Dream Stables

pruyssen
Berichten: 111
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:43

Ransie schreef:
[Pas daar mee op. Mijn vriendin heeft voor 5 weken haar paard daar weg gebracht om hem in te laten rijden.
[/quote]


Ik vind het heel erg jammer Ransie dat jij over ons (www.DREAMSTABLES.nl) schrijft zonder dat jij ons kent.

De eigenaar van Jeremy heeft van alles prachtige video opname gemaakt ook waar de eigenaar van Jeremy op het paard rijdt en van ons les krijgt. Misschien dat je die eerst eens moet bekijken.

Wij hebben haar geadviseerd om niet met dit paard verder te gaan. Soms past een paard gewoon niet bij je. Het nadeel van advies is dat iemand het niet hoeft op te volgen. Maar ga dat dan niet tegen ons gebruiken.

Neem als je blieft met ons contact op als jij het echte verhaal wil horen dat vertel ik je graag.

Met vriendelijke groet
Conrad van Pruijssen
www.DREAMSTABLES.nl

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:57

pruyssen schreef:
De eigenaar van Jeremy heeft van alles prachtige video opname gemaakt ook waar de eigenaar van Jeremy op het paard rijdt en van ons les krijgt. Misschien dat je die eerst eens moet bekijken.



Of dat het paard Jeremy heet dat weet ik niet (zo ver gaat mijn informatie helaas niet.), het is namelijk niet meteen een naaste vriendin.

Ik heb het verhaal ook weer van iemand....... (wat gevaarlijk, en geen excuses is)

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:59

Moritz schreef:
gisteren weer een poging gedaan: trailer aangekoppeld, naast de hooiberg gezet, Moritz op de spuitplaats geparkeerd zodat ie het goed kon zien, 2 pony's geladen en gelost, nog eens erop laten lopen, hartstikke leuk!
Toen Moritz gepakt, die had het meteen door, draaide om en scheurde weg, ik heb nog een end vast kunnen houden, maar moest toch loslaten...... hem weer opgehaald, nu mocht ie er niet meer in, hij moest gewoon langs de trailer lopen naar de bak om te rollen, veel gesnuif en in volle galop de bak in! Aldaar een hoofdstel in gedaan, iemand erop gehesen en richting trailer gestapt waar een pepermuntje op de klep klaar lag en ik in de trailer zat (ook al vet schrikken Haha! ), hij heeft het pepermuntje rustig opgegeten.......en mocht toen weg naar de wei.

Ik kan pas echt gaan laden als ik minstens 3 mensen heb die sterk zijn en veel, heel veel geduld hebben..... het kan 5 minuten duren, maar ook 2 uur!

Wie biedt zich aan????



Hee! Hoe is het de 14e gegaan?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:33

Heel oud topic.