paard eet dak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bory

paard eet dak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 16:39

hallo,

ik kwam vanmorgen op stal en kreeg te horen dat mijn paard was begonnen aan het issolatie materiaal van het dak van zijn stal. ze hebben hem toen in een andere stal gezet en deed het gewoon weer. hij staat daar al vanaf november en heeft het nog niet eerder gedaan weet iemand misschien wat het kan zijn en wat ik er aan kan doen?

alvast bedankt

theire

Re: paard eet dak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:43

Het klinkt als een stalondeugd.
Je kan kan kijken of het mogelijk is om hem meer naar buiten te krijgen, ik weet niet hoeveel uur op een dag hij binnen staat?
Ook kan je heb proberen af te leiden met extra hooi of speeltjes
en het dak met anti bijt insmeren.

bory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 16:48

theire schreef:
Je kan kan kijken of het mogelijk is om hem meer naar buiten te krijgen, ik weet niet hoeveel uur op een dag hij binnen staat?

hij staat 8 uur per dag buiten en langer kan niet bij ons. maar een speeltje kan ik wel proberen maar heb er al een bal in gehad en daar deed hij niks mee. ben wel aan het kijken voor een hooi ruif zodat hij meer moeite moet doen voor zijn hooi en het niet zo snel op heeft. maar heel erg bedant

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:53

Hoi toch kan je hooi beter op de grond geven ze kunnen er oogontstekingen van krijgen, door stofjes op het oog, maar kan dat nat hooi daar wel in kan vanwege minder stof

bory schreef:
theire schreef:

hij staat 8 uur per dag buiten en langer kan niet bij ons. maar een speeltje kan ik wel proberen maar heb er al een bal in gehad en daar deed hij niks mee. ben wel aan het kijken voor een hooi ruif zodat hij meer moeite moet doen voor zijn hooi en het niet zo snel op heeft. maar heel erg bedant

jadeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:43

Misschien moeten ze het plafond eens maken.. Die valt namelijk half uit elkaar :p Als er niks is om aan te eten zal hij het ook niet doen..

bory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 17:53

hahah ja dat is een goede maar ja denk niet dat ze dat zullen doen aangezien hij de enige is die er aan eet

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:54

Leg anders een berkenstammetje in zijn stal, dan kan hij daarvan eten. Of wilgentakken.

bory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 19:49

Eilandje schreef:
Leg anders een berkenstammetje in zijn stal, dan kan hij daarvan eten. Of wilgentakken.

ja dat is een goed idee ga ik eens proberen