Stallings Dylemma ( omg hhw )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Youknowme

Stallings Dylemma ( omg hhw )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 13:33

sorry als het fout staat, denk dat het hier hoort.

Hooi,

Ik heb een beetje last van een dylemma, al een tijdje zit ik erg te twijfelen of ik van stal zal verwisselen.
Nu heb ik op marktplaats een stal gevonden die mij wel aanspreekt, ze hebben nu geen stal vrij maar wss later deze maand wel.

Ik ben iemand die niet graag alleen is, dat is op stal maar ook gewoon met andere dingen.
Mijn pony is een pony die ook het liefst bij andere pony's staat, maar ze moet het er wel mee kunnen vinden.
Ook is ze best een stress kip.

Nu sta ik op Manege Beukers, wat mij zelf heel erg bevalt . Ik ben altijd onder de mens, kan met weer en wind rijden, worden leuke dingen georganiseert waar ik altijd wel bij ga kijken.
Alleen 2 minpunten, swinters komen de paarden niet buiten, mijne komt gelukkig wel 1 a 2 uur buiten naast het rijden maar dat is toch nog weinig.
Ook is het best prijzig €310 maar voor wat je hebt is het weer 'goedkoop' en de afstand is iets waarom ik wel naar een andere stal zou willen. Met de scooter doe ik er 30 tot 40 minuten over, en met de auto 15.
De sfeer op stal is ook wel goed, en der zijn een paar mensen met wie ik altijd een praatje maak.
Daar komen de paarden somers buiten van ong 10 / 11 uur tot 19.30
We hebben daar ;
Een buitenbak van 20 x 60
Binnenbak van 30 x 100 ( wel in 3en gedeeld )
stapmolen
2 paddocks / longeerbakken
warm + koudwater spuitplaatsen
mooi buitenrijd gebied.

Maar nu de stal waar ik eventueel naar toe zou willen ;
In heerhugowaard Noord net over het spoor aan je rechter hand ( zijn er mensen op bokt die daar staan)
Met de scooter 10 minuten, auto ook 10 minuten.
Ook is het veel goedkoper ; 125 euro kale huur.
Paarden komen elkedag buiten in de winterperiode in groepjes, de eerste groep van 8.30 to 13.00 en de tweede groep van 13.00 tot 17.30'
zomers komen ze 8.30 tot 19.00 buiten, ook kan je der voor kiezen om somers 24/7 buiten te staan.
Een verlichte buitenbak van 20 x 60 , goed te rijden bij regen en/of lichte vorst. De bak word goed onderhouden.
2 paddocks
1 longeerkraal
en hebben sinds kort een eigen carrouselteam.

Ook is het er denk ik veeeel rustiger dan als op beukers, wat voor mijn pony wss wel een voordeel is.
Maar zelf houd ik er niet van om alleen te zijn, ik weet niet waarom maar dan word ik heel zenuwachtig, dus als ik daar 9 van de 10 keer alleen zou zijn kan ik dus niet lekker me ding doen.

Ook word er goed op je pony/paard gelet wat voor mij al een dikke + punt is.

Zoiezo wil ik er nog een keertje gaan kijken.
Dus wie kent die stal/ staat daar en kan mij misschien overhalen?

Zo dit moest ik even kwijt.

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:47

je hebt het over 125 euro kale huur, wat heb je daar voor?
als je dan echt alles zelf nog moet kopen, weet ik niet of je zoveel goedkoper uit bent dan op die andere stal.
zowiezo moet je eerst eens een aantal keren op die andere stal gaan kijken en praten, dan heb je een veel betere indruk er van.

Youknowme

Re: Stallings Dylemma ( omg hhw )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 20:53

het is 195 euro incl alles, dus dat is zoiezo ook een stuk goedkoper.
Zoiezo ga ik der idd ook eerst kijken voor dat ik de keus maak.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:15

ik snap niet wat nou helemaal het probleem is, stal 2 is toch overduidelijk beter?
Zou niet weten waarom niet, omdat jij minder kan kletsen?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:22

Ik heb je een pb tje gestuurd!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:40

Ik ken stal 2 wel, heb er weleens een pony bijgereden, niet heel lang en heb er zelf nooit gestaan maar wat ik ervan kon zien is het best een leuke stal, kwa faciliteiten dan. Kwa mensen en sfeer op stal heb ik te weinig meegekregen dus daar kan ik je niet mee helpen. Zou sowieso voor stal 2 gaan, klinkt sowieso voor je paard veel beter!

*edit* ik lees nu je bericht pas goed, ik zou weggaan bij Beukers maar ook niet naar stal 2 gaan, ze staan dus maar een paar uurtjes buiten in de winter, dat is niet genoeg, zoek een stal waar ze lekker de hele dag buiten staan :)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 13:46

kehdra schreef:
ik snap niet wat nou helemaal het probleem is, stal 2 is toch overduidelijk beter?
Zou niet weten waarom niet, omdat jij minder kan kletsen?

Ik hoef niet te kletsen.. Ik hoef alleen maar mensen om mijn heen te hebben.
Dat kan er 1 zijn maar ook 10.

Apple ; geandwoord

Anne_Bento; die stallen zijn hier niet, of iig ik heb er nog geen eentje gevonden.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:49

Ik weet niet hoever je wilt? Hier in Heiloo staan ze de hele dag buiten, bij mijn bijrijpaardje in Egmond ook, in Bergen ook, op mijn vorige stal in Sint pancras ook (dat is nog dichterbij dan Beukers... ). ze zijn er wel, maar in HHW zelf wordt het lastig ja. Maar dan maar wat verder weg toch? Als je paardje het maar goed heeft, moet dat geen probleem zijn

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 14:11

Verder weg wil ik best, maar hoe verder hoe minder tijd ik heb.
Ik moet het op de scooter doen en dan vind ik een uur reizen echt te gek, dan houd ik bijna geen tijd over om wat te doen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:20

Sint Pancras is vanaf HHW 10 minuutjes :) afhankelijk van waar je woont natuurlijk, maar dat is echt niet ver.... zag toevallig net op marktplaats dat ze er een stal vrij hebben. Daar staan ze de hele dag swinters in de paddock.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 14:44

Ik zul even op marktplaats kijken voor die stal, dankje voor de tip.
Kan hem niet vinden op marktplaats.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:02