Geohorse korrels om de bak te verbeteren ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Geohorse korrels om de bak te verbeteren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 18:24

tamary

Re: Geohorse korrels om de bak te verbeteren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:04

Als ik zo die website lees begrijp ik dat je flink moet sproeien of geluk moet hebben met regen voor dit spul. Daarnaast begrijp ik dat het na ong. 3 jaar (binnen als ik op de plaatjes af ga, maar buiten dan?) moet laten afvoeren. Kennelijk is het dan verteerd en niet meer werkende humus geworden. Is waarschijnlijk makkelijker af te voeren, maar je moet dan wel, aangezien humus te veel te zwaar is om als bak/paddockbodem te gebruiken.
Ik vraag me dus ook af wat ik er van moet vinden. In elk geval vraag ik me af op welke markt dit bedrijf zich richt, lijkt mij nl een dure grap te worden om elke 3 jaar (een deel) van je bodem te vervangen. Om over het 3-6 maanden extra werk voordat die nieuwe bodem zich gezet heeft maar niet te spreken.

DubbelFun

Re: Geohorse korrels om de bak te verbeteren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:17

Zoals ik het lees is het alleen voor binnen geschikt en niet voor in een paddock/buitenbak.
Gezien de samenstelling vraag ik me verder af of paarden er niet van gaan eten.

pcevaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:26

Geohorse is ook toepasbaar in buitenbakken en longeerpistes. Ik heb zelf een buitenbak waar bij droog weer niets mee te doen viel. Sinds ik Geohorse erin heb verdroogt de bak niet meer. Het geeft tevens structuur aan de bak. Het is een natuurlijk produkt wat na 3 jaar minder werkt en er wat bijgestrooid moet worden . Je gebruikt de eerste keer 300 gr/m2 en daarna naar behoefte een onderhouds dosering. Het is milieuvriendelijk( milieuprijs 2007) en is beslist zeer voordelig in vergelijking met andere produkten (Euro 7,75 incl BTW per kg) Nadere info en gratis advie adhv een monster: GEOGORSE@kpnmail.nl en bekijk http://www.ecologische-manegebodems.nl of http://www.paardenstalvloer.nl