Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Farfalla_ schreef:Volgens mij heeft een keertje in de bit gestaan dat je bij een wit paard de vieze vlekken kan verbergen met wit krijt. Maar om daar nu je hele paard mee te gaan doen. Maar je zou een stukje met het houtskool kunnen proberen, en als het niet goed gaat er met wit krijt overheen gaan?
amber_1993 schreef:Eigenlijk zijn die er ben ik bang niet.., ik heb iedere dag het zelfde probleem. Gelukkig omdat ik haar iedere dag schoon maak gaat het er met een spons al vanaf, maar het kost zeer veel moeite en het is gewoon vervelend werk. Als ik jou was zou ik je paard gewoon wassen. Hoeft niet met koud water, maar wat wij altijd in de winter doen is een emmer warm water vullen en dan met een spons en voor jou met wat zeep (dreft werkt goed) gewoon de plekken doen. Als je paard dat gedaan is doe je gewoon even een zweetdeken op, krijg ie het ook niet koud;)
Dat met houtskool werkt voor geen meter, geloof me, ik heb zo'n beetje alles geprobeert en wassen is echt de enige optie om je paard echt wit te krijgen. Wat wel een tussen- oplossing is, is om met magnesium de vlekken te verbergen en dan maar hopen dat het niet gaat regenen:P.
Veel succes ermee!
kehdra schreef:amber_1993 schreef:Eigenlijk zijn die er ben ik bang niet.., ik heb iedere dag het zelfde probleem. Gelukkig omdat ik haar iedere dag schoon maak gaat het er met een spons al vanaf, maar het kost zeer veel moeite en het is gewoon vervelend werk. Als ik jou was zou ik je paard gewoon wassen. Hoeft niet met koud water, maar wat wij altijd in de winter doen is een emmer warm water vullen en dan met een spons en voor jou met wat zeep (dreft werkt goed) gewoon de plekken doen. Als je paard dat gedaan is doe je gewoon even een zweetdeken op, krijg ie het ook niet koud;)
Dat met houtskool werkt voor geen meter, geloof me, ik heb zo'n beetje alles geprobeert en wassen is echt de enige optie om je paard echt wit te krijgen. Wat wel een tussen- oplossing is, is om met magnesium de vlekken te verbergen en dan maar hopen dat het niet gaat regenen:P.
Veel succes ermee!
Dreft zou ik niet gebruiken, en al helemaal wanneer het paard buiten staat, je haalt de hele vetlaag weg.
inepeet schreef:hey hey ,
ik heb weer een probleempje zondag rij ik namelijk caroussel op de opendeurdag van onze manege.
Maar ik rij op een wit paard, het probleem is dat ik hem niet wit krijg !
Voor afspuiten vind ik het te koud & een puimsteen helpt ook niet
ik heb echt al uren zitten schrobben en poetsen en nog eens en nog eens en je weet wel hoe het verder gaat.
Nu heb ik gehoord dat je houtskool moet smeren en dan terug moet wegborstelen en dat je dan al het vuil meehebt.. maar volgens mij word hij dan echt alleen nog vuiler.
Hebben jullie trucjes/tips om je paard mooit wit te krijgen zonder water ?
.