Een paard wit krijgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ineminne96

Een paard wit krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 16:01

hey hey ,
ik heb weer een probleempje zondag rij ik namelijk caroussel op de opendeurdag van onze manege.
Maar ik rij op een wit paard, het probleem is dat ik hem niet wit krijg !
Voor afspuiten vind ik het te koud & een puimsteen helpt ook niet
ik heb echt al uren zitten schrobben en poetsen en nog eens en nog eens en je weet wel hoe het verder gaat.
Nu heb ik gehoord dat je houtskool moet smeren en dan terug moet wegborstelen en dat je dan al het vuil meehebt.. maar volgens mij word hij dan echt alleen nog vuiler.
Hebben jullie trucjes/tips om je paard mooit wit te krijgen zonder water ?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 11-05-10 13:06, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Farfalla_

Re: WIT= GEEL??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:18

Volgens mij heeft een keertje in de bit gestaan dat je bij een wit paard de vieze vlekken kan verbergen met wit krijt. Maar om daar nu je hele paard mee te gaan doen. Maar je zou een stukje met het houtskool kunnen proberen, en als het niet goed gaat er met wit krijt overheen gaan?

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:19

Eigenlijk zijn die er ben ik bang niet.., ik heb iedere dag het zelfde probleem. Gelukkig omdat ik haar iedere dag schoon maak gaat het er met een spons al vanaf, maar het kost zeer veel moeite en het is gewoon vervelend werk. Als ik jou was zou ik je paard gewoon wassen. Hoeft niet met koud water, maar wat wij altijd in de winter doen is een emmer warm water vullen en dan met een spons en voor jou met wat zeep (dreft werkt goed) gewoon de plekken doen. Als je paard dat gedaan is doe je gewoon even een zweetdeken op, krijg ie het ook niet koud;)

Dat met houtskool werkt voor geen meter, geloof me, ik heb zo'n beetje alles geprobeert en wassen is echt de enige optie om je paard echt wit te krijgen. Wat wel een tussen- oplossing is, is om met magnesium de vlekken te verbergen en dan maar hopen dat het niet gaat regenen:P.

Veel succes ermee!

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 16:23

Farfalla_ schreef:
Volgens mij heeft een keertje in de bit gestaan dat je bij een wit paard de vieze vlekken kan verbergen met wit krijt. Maar om daar nu je hele paard mee te gaan doen. Maar je zou een stukje met het houtskool kunnen proberen, en als het niet goed gaat er met wit krijt overheen gaan?

dat ga ik morgen eens proberen !
Maar de meeste plekken zijn op z'n benen dus dan valt het nog mee

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:29

Je hebt speciale "coat whitener" in een spuitbus. Opspuiten, in laten trekken en met een handdoek afvegen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:43

Kijk of je morgen ergens Cowboy Magic op de kop kunt tikken. Kun je droog gebruiken en heb je alleen een goede, vochtopnemende handdoek bij nodig.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:00

amber_1993 schreef:
Eigenlijk zijn die er ben ik bang niet.., ik heb iedere dag het zelfde probleem. Gelukkig omdat ik haar iedere dag schoon maak gaat het er met een spons al vanaf, maar het kost zeer veel moeite en het is gewoon vervelend werk. Als ik jou was zou ik je paard gewoon wassen. Hoeft niet met koud water, maar wat wij altijd in de winter doen is een emmer warm water vullen en dan met een spons en voor jou met wat zeep (dreft werkt goed) gewoon de plekken doen. Als je paard dat gedaan is doe je gewoon even een zweetdeken op, krijg ie het ook niet koud;)

Dat met houtskool werkt voor geen meter, geloof me, ik heb zo'n beetje alles geprobeert en wassen is echt de enige optie om je paard echt wit te krijgen. Wat wel een tussen- oplossing is, is om met magnesium de vlekken te verbergen en dan maar hopen dat het niet gaat regenen:P.

Veel succes ermee!

Dreft zou ik niet gebruiken, en al helemaal wanneer het paard buiten staat, je haalt de hele vetlaag weg.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:53

Als het voornamelijk de benen zijn kan je gewoon wassen en verder de vieze plekken wassen. Ze kunnen wel wat hebben

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:04

ik lees nergens dat het alleen de benen zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:06

inepeet schreef:
dat ga ik morgen eens proberen !
Maar de meeste plekken zijn op z'n benen dus dan valt het nog mee

Was er later bijgepost ;)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:07

Ik zou m toch gewoon even wassen en dan met een zweetdeken laten drogen ;)

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:16

kehdra schreef:
amber_1993 schreef:

Veel succes ermee!

Dreft zou ik niet gebruiken, en al helemaal wanneer het paard buiten staat, je haalt de hele vetlaag weg.

Met één keer wassen en goed uitspoelen haal je echt niet meteen de vetlaag er af hoor ;)
Met dreft wassen doe ik alleen voor een wedstrijd en dan is bijna nooit. De vetlaag van een paard kan best wel wat hebben, kijk als je elke dag of om de dag je paard met zeep wast blijft er weinig van over, maar één keer kan echt geen kwaad hoor

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:35

je hebt ook shampoo voor "oude mensen" dat is oom grijs haar wit te krijgen, het zit in een paarse fles, ik weet het merk even niet, maar het werkt goed.

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 20:24

original_ schreef:
je hebt ook shampoo voor "oude mensen" dat is oom grijs haar wit te krijgen, het zit in een paarse fles, ik weet het merk even niet, maar het werkt goed.

Die fles hebben we thuis,
ik denk dat hu ghul noemt of zo iets ?
Ik zal het eens proberen !

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:29

Zilvershampoo bedoel je.

Dat werkt inderdaad prima, ik zou hem toch gewoon wassen, hij gaat er echt niet dood van!

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:36

Zilvershampoo werkt prima

Wij hadden tot 2 jaar teurg een tinker op stal staan, en wij deden haar staart altijd met zilvershampoo
werkte prima!

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:23

Wij hebben ook zilvershampo geprobeerd, geen effect XD
Het witte bleef geel, gelukkig blijft 'r staart altijd wel wit

Jitske94

Re: Geen paard wit krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:06

Bij divoza (vast ook bij andere winkels) kan je speciaal spul kopen waardoor je het viezigheid makkelijk van een wit paard krijgt. Hielp bij mijn witte verzorgpony ook goed!:D

riannuh_6

Re: Een paard wit krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:53

zilvershampoo werkt prima, en je hebt ook van die speciale shampoos voor witte paarden

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:54

inepeet schreef:
hey hey ,
ik heb weer een probleempje zondag rij ik namelijk caroussel op de opendeurdag van onze manege.
Maar ik rij op een wit paard, het probleem is dat ik hem niet wit krijg !
Voor afspuiten vind ik het te koud & een puimsteen helpt ook niet
ik heb echt al uren zitten schrobben en poetsen en nog eens en nog eens en je weet wel hoe het verder gaat.
Nu heb ik gehoord dat je houtskool moet smeren en dan terug moet wegborstelen en dat je dan al het vuil meehebt.. maar volgens mij word hij dan echt alleen nog vuiler.
Hebben jullie trucjes/tips om je paard mooit wit te krijgen zonder water ?

Met de bonte paarden gebruiken we blauwe biotex. Voor de staart ook wel eens bleek als ie echt niet meer schoon wordt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:27

Ik was ze voor een wedstrijd meestal met betadineshampoo, dat werkt het beste. Maar met palmolive ziet het er ook goed uit hoor. Maar zonder wassen krijg je ze niet wit. Gewoon met warm water wassen, daarna zweetdeken op, daar is het nu echt niet te koud voor hoor.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:54

tine10: betadine shampoo gebruik ik toch liever voor als het echt nodig is ;) .

Zilvershampoo werkt goed, althans dat zijn mijn ervaringen,

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:56

Let op daar istie weer de tip babydoekjes van de kruidvat of aldi

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:07

franka75 schreef:
Let op daar istie weer de tip babydoekjes van de kruidvat of aldi

Is leuk voor een paar vlekjes, maar een groot paard helemaal mee schoon krijgen, wordt een heel dure grap. Bovendien een enorme stapel afval.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:11

Zilvershampo werd mij aangeraden.
En idd lauw water?
Als het regent worden ze ook nat of inet dan? :)