Wij hebben ons eigen stuk land. Paarden staan dag en nacht buiten en in schuilstallen.
2 zijn er van mij. 2 van een oude man 2 van een studente 1 van een 16 jarige.
De bedoeling was dat er voer beurten zijn. Maar ik heb ze nu in twee groepen staan.
2 2jarige hengsten waarvan 1 van mij en 1 van 16 jarige.
en de rest van de paarden. 1 merrie van mij en de andere 4.
Nu ziet onze voerscheme er als volgd uit.
Hengsten:
Maandag: Ik
Dinsdag:16 jarige
Woensdag:ik
Donderdag:16 jarige
Vrijdag:ik
Zaterdag:16 jarige
Zondag:ik
De andere paarden:
Maandag: Oudere man
Dinsdag: Oudere man
Woendag: Ik
Donderdag: Ik
Vrijdag: Ik
Zaterdag: Ik
Zondag: Ik
Dus ben zeg maar 1 dag vrij. Vind het helemaal niet erg om te doen, heb tenslotte zelf de paarden aangeschaft en sta niet op een pension stal dus kies er voor om er zelf voor te zorgen. Zo als jullie zien is de studente er nooit. ze komt zo nu en dan kijken. Maar verder word er weinig gedaan met de 30 jarige merrie en shetlander. Wij beven ze wel de aandacht troetelen en knuffen. Als ik dan op stal kom ga ik eerst uitmesten. Daar ben ik een dikke uur mee bezig als het soms niet langer is als er veel mest ligt. Ik doe dit graag omdat ik een schoon weiland wil. De 16 jarige en oudere man doen dit ook maar natuurlijk nooit zo netjes al mij. Dat kan ik begrijpen wand ben echt en pietleut. Ook met voeren ben ik wel een uurtje bezig. Kruiwagens hooi brengen. En brok voeren. Hier moet je bij blijven staan omdat ze allemaal in de wei staan.
Ik doe dit al 9 jaar en vind het allemaal prima en heerlijk. Als ik naar huis ga weet ik dat ze lekker eten en drinken hebben en een schone stal en wei. Alleen heb ik ook nog een druk leven er naast. Ik zit op school, heb stage, werk. Mijn vader helpt me wel erg vaak en vind het ook heerlijk en geniet er vol op van wat mij weer vrolijk maakt. Maar hij word ook ouder. En vind het dan soms een grote verantwoording hem alleen tussen twee hengsten te laten. Ik weet dat hij zich red. Maar ik ben heel gek met me vader en ben bang dat hem wat overkomt. Ook helpt me vriend gelukkig wel eens.
Alleen mis ik het rijden heel erg met me merrie. In een normale week red ik het om maar 1 keer te rijden. Nu misschien omdat het langer licht blijft wat vaker.
Hoe doen jullie dat? Voor de gene met een druk leven en meerdere paarden? Daar zullen ook stallen uitgemest moeten worden voeren, misschien in en uit de wei? onderhoud? Hebben jullie nog tijd om te rijden?
Dag bokkers
(er stonden 9 paarden in de wei)