Paardenstal van Steenschotten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oliebollie

Paardenstal van Steenschotten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 10:25

Hallo allemaal!

Omdat ik na dagen zoeken nog steeds geen antwoord heb gevonden op mijn vraag, vraag ik jullie om hulp :D

Ik ben zachtjes aan het rondkijken om een aantal stalletjes te maken.
Nou ben ik geen zeur, maar die standaart stallen spreken me niet zo heel erg aan :+
Ik zou graag de hele voorkant open willen, en minimaal 3,5 bij 3,5.
Uiteindelijk kwam ik bij steenschotten ( heb ook betonplex overwogen, maar 18 mm leek me iet wat dun! )
Maar nou vraag ik me toch echt af, hoe je ervoor zorgt, dat die steenschotten aan elkaar blijven zitten.
En of je de tralies voor de zijwanden ook ergens los kan krijgen ( zit nog te twijfelen ik de zijwanden open laat, of toch tralies wil.. )
Ik heb het wel gezien op foto's dat er gewoon 'losse tralies' op stonden, maar kan het met geen mogelijkheid vinden! Het zijn alleen maar kant en klare zijwanden..
Verder zijn natuurlijk alle tips en trucjes van harte welkom!!

Alvast bedankt!

Merlinde

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:26

Die steenschotten zijn idd heel mooi stevig spul, maar ik heb er ook gezien dat er behoorlijk scherpe spaanders uit staken, zeker als paarden er toch op gingen knagen.

Als je een heel open voorkant wilt kijk dan ook eens naar stalen hekken.
Die heb je in verschillende breedtes en met een extra toegangspoort er in.
http://www.stallhandel.de/Weidetechnik_ ... c9b63f499f
Je maakt ze via een ketting of beugel simpel vast aan een paal.
Hier zie je er eentje die helemaal open staat voor een schuilstal (op 22 sec.)
http://www.youtube.com/watch?v=QLhHT2bp0pY

friesiszwart

Re: Paardenstal van Steenschotten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 06:45

Ik denk dat dit veel duurder is dan bij een stallenbouwer je stal zoals je die wilt hebben op maat te laten maken.
Wij hebben goede ervaringen hiermee.

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 06:53

Merlinde schreef:
Hallo allemaal!

Omdat ik na dagen zoeken nog steeds geen antwoord heb gevonden op mijn vraag, vraag ik jullie om hulp :D

Ik ben zachtjes aan het rondkijken om een aantal stalletjes te maken.
Nou ben ik geen zeur, maar die standaart stallen spreken me niet zo heel erg aan :+
Ik zou graag de hele voorkant open willen, en minimaal 3,5 bij 3,5.
Uiteindelijk kwam ik bij steenschotten ( heb ook betonplex overwogen, maar 18 mm leek me iet wat dun! )
Maar nou vraag ik me toch echt af, hoe je ervoor zorgt, dat die steenschotten aan elkaar blijven zitten.
En of je de tralies voor de zijwanden ook ergens los kan krijgen ( zit nog te twijfelen ik de zijwanden open laat, of toch tralies wil.. )
Ik heb het wel gezien op foto's dat er gewoon 'losse tralies' op stonden, maar kan het met geen mogelijkheid vinden! Het zijn alleen maar kant en klare zijwanden..
Verder zijn natuurlijk alle tips en trucjes van harte welkom!!

Alvast bedankt!

wij hebben bij de smid beugeltjes laten maken om ze aan te laten sluiten.
merriestal ermee gemaakt en de longeercirkel. rechte en beugels in een hoek van zoveel graden laten maken voor de cirkel.
wij vinden het hartstikke handig

Merlinde

Oliebollie

Re: Paardenstal van Steenschotten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 08:07

Friesiszwart : Die steenschotten kosten een paar euro. Als ik m'n hele stal laat maken zoals ik die zelf wil, ben ik minimaal 1000 euro per stal kwijt.

Robbedoes: dankje!