Wie kan mij verder van informatie, advies en/of tips voorzien?
Onze paarden staan op veengrond. Momenteel kunnen ze de weide niet op, omdat het zo nat is dat ze alles stuk lopen
. Helaas is ook onze paddock een echt zwemparadijs geworden. Paarden in kwestie staan 24/7 buiten hierin. Er is een stuk(je) verhard met schuilstalletje. Daar kunnen en gaan niet alle paarden in staan
Idee is om het gebied rondom de schuilstal wat uit te breiden qua verharding. En rondom de voerbakken.
Het is momenteel een grote derrie met drijfzand. Al hebben ze maar (meer) keuze om droog te kunnen staan.
Het is mij wel duidelijk dat het eerst weer droog moet worden, voor we iets kunnen gaan ondernemen. Zo willen wij de winter niet (nog) een keer in. Er zal een gedeelte nieuwe laag zand bij moeten.
Dan komen we aan het verharden toe, zonder dat e.e.a. (te) ver(der) gaat verzakken op veengrond.
Momenteel liggen in de schuilstal van die betonplaten met gaten die je in koeienstallen ook ziet (hoe heten die dingen ook al weer...). Tegels leggen zou kunnen. We denken zelf meer aan stelcon en/of betonplaten. De onderlaag is niet gedraineerd maar er ligt wel een solide ondergrond onder (puin), doek en daarop zand.
Goedkoop is vaak duurkoop, maar we moeten wel op de centjes letten. Dus ...
Wie heeft er tips en advies voor deze dummies hoe dit aan te pakken?
PB mag ook. Ik ben al blij met alle mogelijke informatie en/of ervaringen
Willeke