Staartvlecht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xVerax

Staartvlecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 18:01

Aangezien ik regelmatig wedstrijden rijdt vroeg ik me af hoe je deze vlecht nou eigenlijk maakt:
http://www.antiek.net/kersten/Image/Staartvlecht.JPG
Hij staat ook wel op bokt wiki maar daar zie ik geen goede uitleg bij.
Is er iemand die mij duidelijk kan uitleggen hoe je deze vlecht maakt?

Caily

Re: Staartvlecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:03

Je begint bovenaan te vlechten en dan neem je van achteren van de staart elke slag die je maakt in de vlecht vanaf daar er een plukje bij. Als je ver genoeg naar onderen bent vlecht je weer gewoon verder.

Irma_Maandag

Re: Staartvlecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:08

Ken je het invlechten bij mensen? Nou, dit is precies hetzelfde.
Mochten de eerste plukjes te kort zijn om in de vlecht te blijven zitten, dan gebruik ik vaak een beetje gel, en maak de eerste plukjes met een elastiekje vast, om vervolgens gewoon (zonder eleastiekjes) verder "in te vlechten". Wanneer je (officieel op 2/3 van de staartwortel) ver genoeg met vlechten bent, dan geen plukjes meer van de zijkant bijpakken, maar gewoon doorvlechten tot het einde, waarin je een elastiekje doet. Je kunt deze vlecht als een soort knotje afwerken (deels onder het ingevlochten deel verstoppen) of los af laten hangen.

clona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:26

je begint helemaal bovenaan je bakt de uiterste kanten en de middenste kant en je begint te vlechten telkens als je van buiten naar binnen komt pak je weer de uiterste kant haar mee en zo toot je een lang deel ingevlochten hebt en da vlecht je de rest niet meer in :D

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:36

Je begint bovenaan, elke slag pak je een plukje erbij en zo naar beneden als je hem goed vind begin je het einde gewoon verder te vlechten. ;p 8-)