Naverzorging na griffelbeenoperatie...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sofieenuniek

Naverzorging na griffelbeenoperatie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 14:31

Hallo, mijn paard is sinds 30 maart haar griffelbeentje kwijt, het was gebroken en werd geamputeerd. Nu heeft zij 3 weken boxrust gehad en mogen we nu stappen, we hebben al opgebouwd tot 20 à 25 minuten stappen. Dit gaat goed, maar sinds ik het drukverband eraf gehaald heb, is het been beginnen zwellen. Als ik terug bandageer dan is de zwelling zo goed als weg. De chirurg had gezegd dat het kon zijn dat het been begon te zwellen als ik abrupt het drukverband wegneem, dat heeft te maken met de bloedtoevoer of zo. Daarom doe ik het nu geleidelijker (s'nachts wel nog bandages, overdag niet), maar zodra ik de bandages langer af doe staat het been terug dik. Ik smeer cooling gel en koel af met zo'n ijspack, vanaf morgen begin ik ook met koud water te spoelen. Ik had de DA gebeld en die zei me dat dit niet langer mocht duren dan een week, maar ondertussen zijn we al een week verder en zie ik nog altijd dat het been soms dik is. Ik bel hem nog eens op, maar heeft iemand onder jullie hiermee ervaring?

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 08:28

Niemand?

floorxkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:49

Ik heb er geen ervaring meer, maar misschien helpt het als je geleidelijk de bandages losser doet.
Steeds meer strak om het been, en dan kijken of het dik wordt, paar dagen zo laten, weer losser doen ect.

Belker

Re: Naverzorging na griffelbeenoperatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:34

Het been kan nog heel lang zo blijven reageren.
Het beste is om haar buiten op een kklein afgezet stukje te zetten. Door te bewegen verbeterd de doorbloeding en verdwijnt het vocht.