Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
En denk mede met mij heel bokt niet. 
Jua schreef:Sommige paarden zijn zo, vaak heeft het te maken met de veulenjaren. Kind van een te dominante alpha merrie (wat meestal onzekerheid als basis heeft) of misschien als veulen alleen gestaan hebben en dus niet sociaal is gemaakt. Of misschien te veel eigenaren gehad en vertrouwen in eigenaar en medepaard verloren. En wat dacht je van een dominante dekhengst die pas laat geruind is en nog altijd denkt iedere andere ruin aan te moeten vallen vanuit gewoonte, terwijl hij de hormonen allang niet meer heeft? Dan moet je roeien als eigenaar met de riemen die je hebt en soms kan dat betekenen dat een paard beter alleen kan staan in een wei. En dat hoeft lang niet altijd te betekenen dat een paard ongelukkig is.
Je moet maar net een goede alpha merrie tot je beschikking hebben die in staat is om zo'n paard alsnog sociaal het een en ander bij te brengen. En zelfs dan lukt dat niet altijd. Dus het kan gebeuren... Wees dus niet te snel met een oordeel over of een paard alleen mag staan. Kijk eerst naar het verhaal van het paard. Maar in principe vind ik net als jij.... Een paard heeft paardenvriendjes nodig!
YelaBrenda11 schreef:..
zelfs als ik een hamster koop , neem ik er 2 , moet je nagaan..
.
ikdoemaarwat schreef:Ibbel schreef:Vind je het nou netjes, om het paard van een ander (die je tussen neus en lippen ook nog verwijt een paard niet te kunnen opvoeden) zo te bespreken op een openbaar forum?
er worden toch geen namen of plaats genoemd?
)Ibbel schreef:En dat is een goede reden om wel te l*llen over een ander?