Citaat:
Op 2001-07-24 14:40, schreef ineke:
Ik denk dat die tinkerrage komt omdat er enorm veel mensen zijn die nog niet zo goed kunnen rijden en er zijn er ook heel veel die erg bang zijn.
Omdat ze toch graag veilig paardrijden nemen ze een tinker .De tinker staat bekent als zeer braaf rustig
Door dit soort verhalen is de Tinker dus een modegril!!! Sorry kan ik me een beetje over opwinden
Een paard blijft een paard wat voor ras het ook is! Over het algemeen heeft een Tinker een zachtaardig karakter. Dit wil echter nog niet zeggen dat als je niet kunt rijden dat je dan maar een Tinker moet kopen. Heb zelf een Tinker (werd idd ook verkocht met het verhaaltje: je rijdt er zo op weg! ja ja, beessie wist nog niet wat de galop was. De meeste Tinkers komen rechtstreeks uit Ierland of Engeland zo van de boot, gestressed en noem maar op. Je hebt er dus echt je handen vol aan om er een beetje mee te kunnen rijden. Maar als je heel veel geduld hebt is het idd een superpaardje. Maar betaalbaar zijn ze zeker niet (meer)! Worden momenteel best wel veel te koop aangeboden, waarschijnlijk door mensen die om bovengenoemde reden een Tinker hebben gekocht en er achter kwamen dat het toch niet allemaal rozengeur en manenschijn was.