beton met sleuven er in. daarop heb ik rubber matten met stro.
xShanty
Geplaatst: 24-04-10 20:25
Wij hebben beton. Licht aflopend naar de achterkant van de stak waar een gleuf zit voor de afvoer van plas. En dan hebben we stro in de box liggen
ironic__
Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-10 20:26
barbar schreef:
beton met sleuven er in. daarop heb ik rubber matten met stro.
wat heb je dan onder dat beton ? direct op de grond ?
hinta
Geplaatst: 24-04-10 20:27
betonnen vloer met een brede afvoergoot voor de urine. daar over heen rubberen matten en daar op een laagje houtvezel.
barbar
Geplaatst: 24-04-10 20:29
er zit een oude gierkelder onder wat wel helmaal vol zit met stro vlas enz. maar volgens mij mag je toch niet iets wat afwaterd direct op de grond hebben?
hinta
Geplaatst: 24-04-10 21:12
tegenwoordig moet je een waterdichte vloer hebben, zodat er geen urine in de grond komt.
In de binnenstallen is het beton met stro erover. En de inloopstallen is de ene ook beton met stro erover en de andere is gewoon kaal voormalige koeienstal dus van sleuven met daaronder een put.
dimmalimm74
Geplaatst: 25-04-10 10:07
Half beton / half bakstenen met een gootje. Als bodembedekking gebruik ik stro.
stroroosters{ beton met gaten} met daaronder een put. Daar hebben we water in en elk jaar gaat dit eruit en word er weer water in gedaan. Hierdoor is de geur van urine niet aanwezig.
Bevalt me prima nog nooit zulke lekkere droge frisse stallen gehad.
Daarvoor op tegels dan weer met stro dan weer met houtmot, werd toch altijd een natte bende ook al keek je er elke dag naar om. Ging ook verzakken. Strorooster vind ik helemaal geweldig.
00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.
De paarden staan bij mijn ouders in buitenboxen, e vloer hebben we vandaag opnieuw gelegd omdat deze in de loop van de jaren erg verzakt was.
Mijn ouders hebben een dikke laag witzand met daaroverheen betontegels, door de mollen/ratten zijn de tegels gaan zakken waardoor de vloer een kuilen partij was geworden. Vorige week alle tegels eruit gehaald en de ondergrond (zand) laten drogen, vandaag nieuw zand erbij en tegels erweer opnieuw ingelegd ditmaal in beton gestort. We hebben de vloer iets schuin af laten lopen en de achterste rij tegels niet in beton gelegd zodat de urine weg kan lopen. Het is geen ideale vloer vind ik, maar het zal al een hele verbetering zijn. Ik had liever grotere tegels gehad bijvoorbeeld 50 bij 50 of een gehele betonnenvloer met enkele gaten erin ivm het weglopen van de urine, maar na vele discussies werd het toch zoals ik boven omschreven heb.
nalaenos
Geplaatst: 28-04-10 21:10
ik heb in de stal beton en een rooster op het eind waar urine kan weglopen.. eroverheen ligt een dikke laag stro..