Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
daraxhester schreef:Ik heb een bakje met paardensnoepjes.
Als ik haar haal, schud ik daar zeg maar mee.
Blijf wel de hele tijd schudden tot je bij haar bent
De eerste paar keren keek ze alleen maar kwam ze niet.
Maar als ik dan bij haar ben geef ik haar een snoepje, en zo herhaal je dat elke keer.
En op het laatst weet ze het, en komt ze dus als je met het bakje schud.
Maar blijf haar dan wel elke keer belonen als ze naar je toe komt.

) en loop zo rustig mogelijk de wei op.. Kijk hem niet aan en loop met een klein boogje naar hem toe. Van te voren een paar keer diep adem halen zodat je ontspannen de wei op loopt.
Daantjee12 schreef:Mijne deed het ook.
Ene keer wel, maar de andere keer stond ik 3 uur in de wei.
Nu helpt een wortel heel goed! Je steekt hem uit. ze neetm een hapje, en wilte r dan nog een. Dan probeer je zo snel mogelijk het halstertouw om haar nek te doen, zodat je haar 'hebt'. En dan het halster om, en flink belonen!
Misschien heeft jouw paard daar ook wel last van.capopjekop schreef:Ik ben zelf niet zo van de snoepjes, die van mij worden er vervelend en schooierig van. Als er een geen zin heeft om te komen dan blijf ik gewoon rustig achter ze aanwandelen, niet opjagen dus, gewoon rustig lopen. Na een tijd zijn ze het spelletje beu en kun je ze zo pakken.
Komt je paard veel buiten? Als ze veel binnen staan dan kan het ook zijn dat ze moeilijker te pakken zijn, omdat ze dan liever in de wei blijven.