Niet tevreden op me stalling, nu toch maar verhuizen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

principal

Niet tevreden op me stalling, nu toch maar verhuizen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 20:53

ja zegt de titel alweer, inmiddels sta ik weer 2 maanden op de stalling die ik graag wilde. :\

Naar aanleiding van de aankoop van mijn paard inmiddels meer dan een half jaar terug, stond ik toen op een stalling met veel toerbeurten van diverse taken. Dit trok ik niet meer lichamelijk. Hoewel me paardje er prima stond, ben ik teruggegaan naar de stal waar ik ooit een paardje huurde, en eigenlijk ook niet alles naar wens was, maar ik was toch beter af want hoefde alleen voor me paardje te komen.

Nu gaat het zonder taken prima, en voel me stukken beter, alleen merk ik dat overleg met eigenaar niet altijd mogelijk is (staat nergens voor open) en dit me eigenlijk nu gaat irriteren :(:). Wist ik deels van horen zeggen, en eigenlijk nooit iets van aangenomen huurde toendertijd.

Bijvoorbeeld ik wil graag hooi, nee geen sprake van gewoon koeienkuil, na vele maanden eindelijk worden de lampen vervangen vd bak en slepen vd bak gebeurt inmiddels redelijk omdat we aangekondigt hebben een vergadering te willen en dan kan alles wel, ook brok doet mijn paard niet goed op wil zelf andere, ach waarom?? Er wordt niks gecompenseert v joh prima, koop zelf verrekenen we het wel, welnee .....

Ik heb inmiddels een leuke shet erbij, die deels buiten staat willen ze haar geen ruwvoer geven, nu staat ze op een schraal landje met drie vervelende shets die hopelijk haar heel houden met de bedoeling dat ze daar blijft staan, want daar geven ze wel ruwvoer. De stalhuur wordt hier niet anders voor een shet, blijft de volle mik, kan daarom niet 2 boxen blijven huren. Eigenlijk is het zo bij komen als nieuwe eigenaar beloven ze alles maar ben je er eenmaal dan is alles teveel, ik heb geen zin meer om te vragen, behalve alleen maar je ding doen en beetje gezellig met de andere klanten meer niet, er is niks te bespreken.

Gezien de prijs sta ik best duur, 260 incl voeren, stro, koeienkuil, zomer buitengezet, 2 buitenbakken, longeerring, kleine paddock, plus de weide voor de shet is 50 ze willen zelfs 10 euro extra voor de kuil te voeren, ja de regio he.

Nu ga ik een stal kijken, 100 per box, rest vd kosten komt erbij, drie euros voor baaltje hooi of stro, zelf brok, wel eerlijk tenminste, met buitenbak longeerring, 2 paddocks, ze mogen overal in losgegooid worden mits vrij, voor de tweede x, een stal waar ik waarschijnlijk voor 2 paardjes zelfde bedrag ongeveer kwijt ben, en zelf bepaal hoeveel stro, hooi, welk soort brok, worden buiten gezet geen half uur nee 2 uur. Is alleen 15 min met de brommer nu 5 minuten met de brommer. Ja ben nu aardig klaar met mezelf irriteren wil mezelf ook de rust gunnen, want dit slaat over op me paardjes en thuis, merk ik alweer.

Zouden jullie ook de keuze maken om toch voor de andere stal te kiezen.

tamary

Re: Niet tevreden op me stalling, nu toch maar verhuizen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:18

Ja, hoe meer ervaring ik krijg met mijn pony en hoe meer stallen ik gezien heb, hoe meer ik eigen regie wil. Overal zijn plus en minpunten, maar de basiseisen die ik aan een stal stel zijn kennelijk niet te vinden binnen een afstand die ik wil reizen. Dan maar eigen wei zoeken en alles zelf doen.

Schijnt moeilijk te zijn om inderdaad te voeren wat gewenst is (niet alleen minder aanwezig, maar ook nut ervan, verschil kuil en hooi is niet altijd duidelijk),
permanent buiten is ook lastig,
bak is leuk, maar dan wel aub slepen en vrij (dus geen paarden erin overdag),
grasrantsoen (paddock) kan gelukkig tot nu toe wel,
brok en bijvoeren is ook verhaal apart,
de slechte uitrijmogelijkheden hebben ze niet in de hand, maar zijn wel minpunt als je voornamelijk buiten rijdt.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:34

Ik zou ook verhuizen als ik jou was, al alleen al om het geld! Je betaald dus ook zoveel voor je shet?

Ik voer ook eigen brok zet gewoon savonds 2 biksbakje met voer erin klaar. Hebben hun er geen extra werk van, en mijn paard krijgt zijn eigen brok.
Jammer dat je soms zoveel goed wil doen voor je paard maar dat jij door je stalbaas beperkt wordt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:39

Ik zou verhuizen als ik dit zo hoor.

Maar, ik vind het niet vreemd dat hij niet wol compenseren als je eigen voer geeft hoor. Ik stond eerder op een geweldig leuk stal, alles was mogelijk en eigenaresse was super aardi en leuk voor de paarden. Toen mijn paard op muesli over ging heeft zij mij ook gezegd dat ze niet kon compenseren, simpelweg omdat iedereen dan van alles wil en ze het overzicht kwijt gaat raken. Opzich erg logisch en had er dan ook geen problemen mee (overigens was ik 200 euro kwijt voor stalling, hooi/kuil, stro, mesten, gehele dag buiten, binnen en buitenbak, longeerring en springweide)
Zal wel aan de regio liggen :P

Maar voor dat geld mag je toch wel meer verwachten, zowiezo zou ik geen koeienkuil aan de paarden (laten) voeren, is echt niet goed voor ze :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:43

Hmm ik begrijp het wel als je wilt verhuizen dan.. Wel heftig voor je paardjes natuurlijk, om na 2 maanden weer te verhuizen. Maar de rust in je hoofd is ook heel belangrijk (en dan maakt die 10 minuten extra op de brommer toch ook niet meer uit?).
Als je zeker denkt te weten dat die andere stalling echt zoveel scheelt, misschien moet je er dan toch eens over denken te verhuizen :)
Koeienkuil is inderdaad niet al te best voor je paarden.

Het trekt zo veel energie natuurlijk op deze manier.

Ik sta gelukkig op een stal wat voldoet aan alle punten die tamary opnoemt (en meer), EN het is er heel gezellig. Maar dat is inderdaad wel vaak flink zoeken..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:44

Citaat:
Ik heb inmiddels een leuke shet erbij, die deels buiten staat willen ze haar geen ruwvoer geven, nu staat ze op een schraal landje met drie vervelende shets die hopelijk haar heel houden met de bedoeling dat ze daar blijft staan, want daar geven ze wel ruwvoer.

Ik snap het niet meer hoor..... krijgt je shet nu wel of geen ruwvoer en zoja, waar?

En betaal je nu 260 voor je shet of alleen die 50, zoals je later zegt?

Als het niet goed voelt moet je verhuizen :j. Maar daarentegen zul je ook zijn eisen moeten begrijpen. Als hij voor jou ander kuil/hooi moet aanschaffen, dan moet hij dat voor de andere ook. Als jij ander voer voert, moet het bij de ander ook. Als jij minder geld wilt betalen als je je eigen voer koopt, dan wil de ander ook (goedkoper) eigen voer kopen en wil de ander korting, want haar paard heeft niet veel nodig. Kortom, regels zijn nodig, helemaal als je op een (grote) stal staat. Ben je het hier niet mee eens, dan moet je verhuizen.

Aan de andere kant; je staat er pas 2 maanden. Zou je het niet nog even de tijd geven?

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 06:26

Zal nog even toelichten. (oei word een lang verhaal :o )

Ik heb een jr gehuurd een paardje daar op stal, heb naar me zin gehad, maar ja huren is geen eigen verantwoording qua geld e.d.
Wegens aankoop v mijn eigen paard zou ik hier blijven staan, maar er kwam droes en toen ook een plekje op een stal waar ze veel buiten staan, met daar tegenover allerlei taken die onderling gedaan werden door de klanten, toen ben ik daar heen gegaan. een half jr ongeveer. Hier had je volledige controle wat je paard te eten kreeg, ook stro werd apart verrekend, dus je kon het zo duur maken als je wilde, dat vond ik ook erg fijn.

Toen dit voor mij te zwaar werd, en eigenlijk op de stal (waar ik toen huurde) plek was ben ik daar weer teruggekomen, ik wist ook v vele problemen die andere eigenaren hadden met de stalhouder, maar heb dat voor lief genomen, kon me dat niet voorstellen, want er zoals ik al zei er was plek en ik trok de taken niet meer (naast me werk e.d.).

Nu sta ik hier inmiddels weer, me paard vind het minder buiten staan niet zo erg, alleen de prijs vond ik al te hoog (sta wel in een buitenbox), met in me achterhoofd al die verhalen v de andere klanten (die ook deels zijn weggegaan). Voor me shet betaal ik momenteel een stalprijs v 225 zij gaat overdag naar buiten en na het weekend ook in de nacht, dan wordt de prijs 50 met meerprijs voor kuilvoeren 10 erbij??

Dus heb ik voor haar geen stal, alleen weide.
Ook is begrijpelijk dat ze op de stal niet iedereen een ja kunnen geven hoor (snap ik ook wel), alleen iedereen klaagt hier op stal, daarom die aangekondigde vergadering, ik weet dat dit niks zal oplossen, het is hun manier en anders pech of slikken maar.

Laten we zeggen ze hadden gezegd voor ik kwam, dat mijn paard naar buiten kon, zonder extra kosten, in paddock of schraal stukje weide, (nooit gedaan dus) wel tegen betaling want ze hebben schulden e.d. maar ze hebben wel 4 ponys v hunzelf staan. Ook ander voer eerst was dat geen probleem dan compenseren we (nu willen ze dat niet horen), me shet die er pas staat ook vele woorden ook prima voeren geen probleem, nu is ze eigenlijk eentje teveel ;( . Ze willen ook niet horen wat iedereen graag zou willen of beetje meegaan met de tijd, daarom is het altijd roerig op stal als het over zulke zaken gaat.

Het verhaal is idd beetje lang, eigenlijk had ik meer moeten rondkijken toen ik wegwilde, ook toch wel goed geloven dat het idd geen overleggen is met de stalhouder, de controle v voer e.d. is wel erg fijn dat heb ik hier dus niet. Die andere stal is zelfde prijs denk ik totaal, alleen heb ik zelfs nog een grote box voor me shetje is ook erg fijn met rotweer. Dus ja eigenlijk een combi v allebei de stallen een beetje......

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 11:05

Oké wel bekeken door vele.

Ik ga voor mezelf goed na wat ik graag wil, wat ik kwijt kan, en of mijn paardjes niks tekort komen.
Las al dat idd door doen en kijken ook wijzer wordt, je kan idd niet overal krijgen zoals je wilt, dus dan zoeken TOT je kan vinden wat wel aardig in je straat past.

__thalisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:23

mischien moet je nog een beetje wenne ..
ik vond het in het begin ook moeilijk toen ik was verhuisd,
nu nog steeds niet echt gewend.

maar sucses

Esther_50

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:13

tamary schreef:
Ja, hoe meer ervaring ik krijg met mijn pony en hoe meer stallen ik gezien heb, hoe meer ik eigen regie wil. Overal zijn plus en minpunten, maar de basiseisen die ik aan een stal stel zijn kennelijk niet te vinden binnen een afstand die ik wil reizen. Dan maar eigen wei zoeken en alles zelf doen.

Schijnt moeilijk te zijn om inderdaad te voeren wat gewenst is (niet alleen minder aanwezig, maar ook nut ervan, verschil kuil en hooi is niet altijd duidelijk),
permanent buiten is ook lastig,
bak is leuk, maar dan wel aub slepen en vrij (dus geen paarden erin overdag),
grasrantsoen (paddock) kan gelukkig tot nu toe wel,
brok en bijvoeren is ook verhaal apart,
de slechte uitrijmogelijkheden hebben ze niet in de hand, maar zijn wel minpunt als je voornamelijk buiten rijdt.

Ik zou ook verhuizen als ik jou was, ik merk wel zelf nu ik dus zelf het regie in handen heb dat kuil of hooi niet altijd mogelijk is. Meeste willen hooi maar met hooi komen wij niet uit en daarom voeren wij kuil. En ja hooi is stuk duurder dus dat zou ook niet passen binnen ons maandbedrag. Hooi dus zelf aanschaffen bij ons!
Ik zou als ik jou was (en aanwezig) een wat kleinere stal opzoeken, iets persoonlijker en daar waar meer mogelijkheden zijn.. Dan maar iets verder reizen..

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 15:02

Esther50
Je snapt wat ik bedoel. Eigen regie houden idd, dat beviel me prima op de vorige stal, hier kan dit niet, dat mis ik wel. Of ik moet zelf kopen, en gezien het hoge mnd bedrag word dit dan erg duur. Daarom de optie op de andere waar jezelf bepaald, wat mij erg aantrekt.
Is ook kleiner.

Wat ik zal missen zijn de leuke stalgenoten, hoewel je die daar ook kan treffen, ik wil gewoon waard voor me geld.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:09

ik zou zo snel mogelijk en andere stal zoeken.
Ik heb net zo iets meegemaakt en als je je er nu al aan ergert word het allen maar erger en erger tot je zelfs geen plezier meer heb om naar je paard te gaan, en dat zou je natuurlijk niet willen.
Daarnaast betaal je echt veelste veel voor je shet er bij een schande.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:21

Dat je gewoon de box huur voor de shet moet betalen is natuurlijk niet zo raar. Dat is gewoon puur zakelijk. De box kan hij immers ook aan een groot paard verhuren. Dat de shet minder eet, maakt dan nauwelijks uit. Immers: als ik een hotelkamer huur en ik maak geen gebruik van de faciliteiten of ik slaap alleen in het tweepersoonsbed dan moet ik ook de hele prijs betalen.
Het is wel jammer dat je paard voornamelijk binnen staat
Op mijn stal kan je ook eigen voor laten geven maar dat moet je zelf betalen en wordt niet gecompenceerd. Logisch, het is extra werk voor de staleigenaar.
50 euro voor de wei voor je shet vind ik heel normaal.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 17:15

Klopt over de stalprijs Kun je niks zeggen, het gaat mij nu erom dat ik of accepteer hoe het nu gaat, of toch iets kies waar ik betaal naar verbruik, en voor hetzelfde wat ik nu betaal zelfs twee boxen heb daar.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 17:24

Hoi, ga idd toch verhuizen, heb nogmaals de stal bekeken, en heb zelf meer vrijheid wat betreft voer, zal de meiden daar missen, alleen wil graag rust, mooie plek voor me paardje.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:43

ik snap heel goed je situatie
ik zit een klein beetje in dezelfde situatie....

ik kom al 13 jaar op een stal......heb er een aantal jaar gestaan.....dan weer weg....dan weer staan (soms tijdelijke oplossing of andere eisen wat betreft verandering paard of situatie)
meestal is het daar heel gezellig (behalve de laatste tijd)
maar het is een stal waar niet veel faciliteiten zijn of anders zijn ze vaak stuk,maar ontzettend goedkoop

ik heb weer voor deze stal gekozen ivm de financien, ik heb een jonkie en heb helemaal niet zoveel eisen aan de faciliteiten, dus ik koos voor deze stal...kon me er maandenlang weer prima in vinden...
maar de laatste tijd merk ik weer dat ik geen kant opkan....hij is pas net gecastreerd en kan nog steeds niet de groep in...
de sfeer is pissed momenteel en nks kan weer en alles is weer eens stuk....

en dan ga ik dus zo twijfelen want ik weet wat ik uiteindelijk wil
ik weet waar het kwa faciliteiten enz allemaal beter is...

maar ik weet ook dat hij over 3 weken het land opgaat, het me een drol kost en ik dan nergens geen last meer van heb...

nu heb ik dus een jong mannetje....maar als ik een rijpaard had gehad ,dan wist ik het wel :j
dan kies ik dus voor mijn paard en goede faciliteiten zodat hij nergens onder hoeft te lijden
dan maar duur :P

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:19

Goede keus dat je toch gaat verhuizen.....
Je betaald echt veelste veel voor Browney...
Je hebt gezien waar ze vandaan kwam en voor dat alles betaalde ik 100 euro incl per maand en dat is toch echt heel wat luxer als bij jou... echt grote schant dat ze zoveel geld vragen (260 pm)
Veel plezier op de nieuwe stalling!! en geef Browney een aai van mij en mn zoontje

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:27

Maar je bent bij de vorige stal weggegaan omdat dat zoveel extra taken gaf...Bij deze nieuwe stal heb je meer je eigen regie-> ook meer taken, lijkt mij?

Ben je dan niet weer terug bij af?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:32

Jij zit er niet op je plek dus gewoon je paarden pakken en weg gaan! Ik sta inmiddels ook op stal nr 3! Op stal 1 werd niet gevoerd zoals ik het graag zag en kwam ze niet genoeg buiten. Op stal 2 had ik het naar mijn zin en had mijn paard het prima voor elkaar, ik heb haar toen verkocht en mijn nieuwe kanjer kwam in haar box. Hij kon niet wennen en was op van de stress, heb hem toen 'tijdelijk' verhuisd maar meteen op dag 1 hier gaf ie aan dat dit zijn huis is dus hij blijft :j En ik heb het hier ook prima naar mijn zin :)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:35

Ik zou ook naar die andere stal gaan. Ik heb jaren geleden in het zelfde schuitje gezeten. Ik liet het toen even op zijn beloop maar er veranderde toch niets. Ben nog steeds hardstikke blij dat ik toen de keus heb gemaakt om naar een andere stal te gaan. ;)

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 17:16

Zo, bleef conflict houden, en ben inmiddels op me nieuwe plek. Ze hebben een grote box, beide,heb een stukje weide voor hun samen. Die moet ik idd zelf onderhouden, poep weg enzo. Verder doe je je eigen ding, geen takenrooster enzo. Helemaal goed, zit helaas duur vanwege vroeger weggaan dan opzegtermijn, het voelt zeker goed hier, daar gaat het me om.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:39

Ja t'is lastig hoor, ik ken het probleem... Ik heb mijn Haflinger in sept. 7 jaar, en nu sta ik op de 4e stal. Eerst ben ik nog even bij de oude eigenaar blijven staan waar ik hem ook al verzorgde, maar dat was niks s'winters zonder licht, geen stromend water en alles zelf doen naast je school terwijl ik net 14 was, was toch wel erg zwaar. Er was wel een wei en bak waar ze de hele dag in gingen dus dat was wel fijn al was die erg kaal. Dus toen ben ik naar een manege verhuisd direct aan het duin, paarden hadden grote boxen met open bovendeur en keken zo het duin in. Werd voor je gevoerd en uitgemest, was biks en kuil, keuze had je niet. Geen weidegang, loodzware kleine bak (duinzand) en een kleine paddock werden gebruikt om in los te gooien. Poetsen kon alleen buiten of in de box en de kasten waren klein. Op zich had ik het daar wel naar m'n zin, was luxe voor wat ik gewend was. Maar wel €300,- per maand. Na 2½ jaar sloot deze manege en toen noodgedwongen naar een andere manege verhuisd omdat we niet zo veel keus hadden toen... Daar 2 jaar gestaan, was een verschrikking. Er werd voor je gevoerd en uitgemest, maar erg slecht. Boxen waren heel vies, toen de stroprijs omhoog ging en de stalprijs ook lag er nog minder schoon stro in de stal en er hingen briefjes dat als je zelf stro pakte dat je weg gestuurd werd. Biks en haver zat door elkaar in 1 kar, er werd ook niet op gelet hoeveel ze gaven ook al had je het op de stal geschreven. Kasten waren groot maar erg oud en verroest, er was ook al vaak ingebroken maar gelukkig niet toen ik er stond. Er zaten ook veel muizen omdat er erg geknoeid werd met voeren. Je zag hele families in de stal zitten en ze vraten spullen in je kast op. Er waren 2 binnenbakken maar die werden te weinig gesleept dus daardoor waren die keihard, en tralieboxen en alles was erg stoffig. Slechte ventilatie, s'winters superkoud en s'zomers bloedheet in de stal. Er was echt totaal geen klantvriendelijkheid te bekennen. Was uiteindelijk €330,- per maand. Ook geen weidegang en mogelijkheid tot los gooien was er ook niet echt. Ben daar vertrokken omdat ik het helemaal gehad had daar. Nu sta ik alweer 1½ jaar dol gelukkig op een super stal, €150,- per maand, doe-het-zelf stal. In de ochtend wordt er voor je gevoerd en verder doe je bijna alles zelf. Ik heb een prima box van ong. 3m x 3m, veel contact met andere paarden en lekker een open bovendeur, genoeg frisse lucht. Er zijn 2 paddocks, een buitenbak van ruim 20m x 40m, tuinslang, binnen en buiten poetsplaats, de kasten zijn groot en staan in een zeecontainer veilig achter slot en grendel s'nachts, je zorgt voor je eigen krachtvoer, hooi, stro, kuil en vlas is aanwezig daar betaal je apart voor, je kunt gewoon kiezen wat je wilt. Wormenkuren en entingen gaan via de stal. Er is 50 hectare land, de paarden gaan van mei tot okt. dag en nacht op het land en s'winters overdag, alleen maart en april niet. Wat ik zelf het allerbelangrijkste vind is dat mijn paard hier heel gelukkig is en dat ik het zelf hierdoor ook super naar mijn zin heb, en natuurlijk ook omdat ik hier met allemaal hele leuke mensen sta. Gewoon toppie nu, en niet duur !

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:27

principal schreef:
Zo, bleef conflict houden, en ben inmiddels op me nieuwe plek. Ze hebben een grote box, beide,heb een stukje weide voor hun samen. Die moet ik idd zelf onderhouden, poep weg enzo. Verder doe je je eigen ding, geen takenrooster enzo. Helemaal goed, zit helaas duur vanwege vroeger weggaan dan opzegtermijn, het voelt zeker goed hier, daar gaat het me om.

heel goed van jou!! +:)+
hopelijk heb je het heel fijn op je nieuwe stekkie

ik postte dit een paar dagen gelee
ikdoemaarwat schreef:
ik snap heel goed je situatie
ik zit een klein beetje in dezelfde situatie....

ik kom al 13 jaar op een stal......heb er een aantal jaar gestaan.....dan weer weg....dan weer staan (soms tijdelijke oplossing of andere eisen wat betreft verandering paard of situatie)
meestal is het daar heel gezellig (behalve de laatste tijd)
maar het is een stal waar niet veel faciliteiten zijn of anders zijn ze vaak stuk,maar ontzettend goedkoop

ik heb weer voor deze stal gekozen ivm de financien, ik heb een jonkie en heb helemaal niet zoveel eisen aan de faciliteiten, dus ik koos voor deze stal...kon me er maandenlang weer prima in vinden...
maar de laatste tijd merk ik weer dat ik geen kant opkan....hij is pas net gecastreerd en kan nog steeds niet de groep in...
de sfeer is pissed momenteel en nks kan weer en alles is weer eens stuk....

en dan ga ik dus zo twijfelen want ik weet wat ik uiteindelijk wil
ik weet waar het kwa faciliteiten enz allemaal beter is...

maar ik weet ook dat hij over 3 weken het land opgaat, het me een drol kost en ik dan nergens geen last meer van heb...

nu heb ik dus een jong mannetje....maar als ik een rijpaard had gehad ,dan wist ik het wel :j
dan kies ik dus voor mijn paard en goede faciliteiten zodat hij nergens onder hoeft te lijden
dan maar duur :P

en ook bij mij is de PP uitegbroken en sta ik inmiddels op een andere stal :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:29

Lijkt de tijd er wel voor te zijn. Ik ben ook zo "leuk" weggegaan op mijn oude stal..... Sta hier nu ook helemaal naar mijn zin. Goed dat je de stap hebt ondernomen.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 19:51

ja bedankt. Ik ben erg gerust nu, voel me hier al meer thuis, duidelijkheid is hier een groot pluspunt en lekker met je hobby bezig zijn. Ieder ander die inmiddels ook verhuisd zijn jullie ook veel plezier daar :D