Naar aanleiding van de aankoop van mijn paard inmiddels meer dan een half jaar terug, stond ik toen op een stalling met veel toerbeurten van diverse taken. Dit trok ik niet meer lichamelijk. Hoewel me paardje er prima stond, ben ik teruggegaan naar de stal waar ik ooit een paardje huurde, en eigenlijk ook niet alles naar wens was, maar ik was toch beter af want hoefde alleen voor me paardje te komen.
Nu gaat het zonder taken prima, en voel me stukken beter, alleen merk ik dat overleg met eigenaar niet altijd mogelijk is (staat nergens voor open) en dit me eigenlijk nu gaat irriteren
. Wist ik deels van horen zeggen, en eigenlijk nooit iets van aangenomen huurde toendertijd.Bijvoorbeeld ik wil graag hooi, nee geen sprake van gewoon koeienkuil, na vele maanden eindelijk worden de lampen vervangen vd bak en slepen vd bak gebeurt inmiddels redelijk omdat we aangekondigt hebben een vergadering te willen en dan kan alles wel, ook brok doet mijn paard niet goed op wil zelf andere, ach waarom?? Er wordt niks gecompenseert v joh prima, koop zelf verrekenen we het wel, welnee .....
Ik heb inmiddels een leuke shet erbij, die deels buiten staat willen ze haar geen ruwvoer geven, nu staat ze op een schraal landje met drie vervelende shets die hopelijk haar heel houden met de bedoeling dat ze daar blijft staan, want daar geven ze wel ruwvoer. De stalhuur wordt hier niet anders voor een shet, blijft de volle mik, kan daarom niet 2 boxen blijven huren. Eigenlijk is het zo bij komen als nieuwe eigenaar beloven ze alles maar ben je er eenmaal dan is alles teveel, ik heb geen zin meer om te vragen, behalve alleen maar je ding doen en beetje gezellig met de andere klanten meer niet, er is niks te bespreken.
Gezien de prijs sta ik best duur, 260 incl voeren, stro, koeienkuil, zomer buitengezet, 2 buitenbakken, longeerring, kleine paddock, plus de weide voor de shet is 50 ze willen zelfs 10 euro extra voor de kuil te voeren, ja de regio he.
Nu ga ik een stal kijken, 100 per box, rest vd kosten komt erbij, drie euros voor baaltje hooi of stro, zelf brok, wel eerlijk tenminste, met buitenbak longeerring, 2 paddocks, ze mogen overal in losgegooid worden mits vrij, voor de tweede x, een stal waar ik waarschijnlijk voor 2 paardjes zelfde bedrag ongeveer kwijt ben, en zelf bepaal hoeveel stro, hooi, welk soort brok, worden buiten gezet geen half uur nee 2 uur. Is alleen 15 min met de brommer nu 5 minuten met de brommer. Ja ben nu aardig klaar met mezelf irriteren wil mezelf ook de rust gunnen, want dit slaat over op me paardjes en thuis, merk ik alweer.
Zouden jullie ook de keuze maken om toch voor de andere stal te kiezen.

. Maar daarentegen zul je ook zijn eisen moeten begrijpen. Als hij voor jou ander kuil/hooi moet aanschaffen, dan moet hij dat voor de andere ook. Als jij ander voer voert, moet het bij de ander ook. Als jij minder geld wilt betalen als je je eigen voer koopt, dan wil de ander ook (goedkoper) eigen voer kopen en wil de ander korting, want haar paard heeft niet veel nodig. Kortom, regels zijn nodig, helemaal als je op een (grote) stal staat. Ben je het hier niet mee eens, dan moet je verhuizen.
)
. Ze willen ook niet horen wat iedereen graag zou willen of beetje meegaan met de tijd, daarom is het altijd roerig op stal als het over zulke zaken gaat.