Ik heb een stalletje waar mijn paard en haar gezelschapspony met dit slechte weer vrij regelmatig in gaan staan. Ze lopen veel blubber naar binnen en plassen en poepen letterlijk waar ze staan.
Nu heb ik als bodembedekking vlas, maar na 1 dag is dit al een grote bende: ontzettend veel natte plekken. Ik wil ze niet in de natte plekken laten staan, dus haal ik die natte plek weg. Helaas beslaat dit dan wel de helft van de stal. Dit betekent dus dat ik 1x in de twee dagen wel een nieuw pak vlas in de stal mag gooien. Dit vind ik wel erg prijzig worden.
Nu is mijn vraag of jullie nog een idee / gouden tip hebben?
Ik heb inmiddels de helft van de stal vlas en de ander helft stro om te bekijken wat beter bevalt...
Ik hoop dat jullie met me willen meedenken. Alvast bedankt!!
Het bleek ook dat het ontzettend veel inregende. Ik heb dit probleem opgelost door een flappengordijn te maken van pvc flappen (20cm breed). Zie http://www.flappies.nl. Voor 30 euro was ik klaar en bespaar ik ontzettend op de vlas-kosten. Het regent en waait niet meer in in de stal en het houdt ook nog eens de warmte buiten in de zomer.
In het begin vonden de paardjes het eng, maar na een paar uur was het al heel normaal (en stoer) om er doorheen te lopen. Dus ook nog eens een goede (schrik)training voor de paardjes!
voor:

na: