Hoe ziet jouw zadelkamer eruit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Hoe ziet jouw zadelkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 18:50

Er zijn hier in de zadelkamer wat dingen die mij 'ergeren' maar waarvan ik niet goed weet ik hoe ik dat het beste kan opruimen/veranderen. Nu ben ik eigenlijk erg benieuwd naar hoe de bokkers (die echt een kamer als zadelkamer hebben) hun zadelkamer ingericht hebben? Wat heb je waarvoor? En hoe bevalt je dat? En het zou helemaal top zijn als je het kan verduidelijken met foto's (in een link).

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:59

Heb geen foto's maar wij hebben aan de ene muur 5 zadelsteunen met 5 haakjes voor hoofdstellen en onder de zadelsteunen ook nog haakjes voor eventueel halster of iets.
Tegen de achtwand staan een soort stellingen waar al de poetskisten opstaan en reserve singels en andere dingen. Aan de andere wand hangen ook nog 2 haken voor reserve halsters en alle andere dingen. en dan nog een bak die op de grond staat met bakletters,draad en lint en dan nog een kast met allerlei verzorgingsspullen en likstenen. Dat was het wel volgens mij.

magda_90

Re: Hoe ziet jouw zadelkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 19:02

Waar laat jij je (zweet)dekens?

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:23

Ik heb ook geen foto's, kan ik wel maken als je wilt.

Ik heb 2 zadelsteunen naast elkaar aan de muur.
Haakjes voor halsters en hoofdstellen.
Dan heb ik 2 planken en een kast met allemaal vakjes.
Op de planken staan de poetskisten en andere zooi.
Ook staat er een bak waar mijn dekjes in zitten.
Dekens, peesbeschermers en bandages zitten in de kast met de vakjes. Dan heb ik nog een haakje voor zwepen en sporen.
En een haakje voor longeerlijnen.
O Ja.. en een bak met lint en van die prikpaaltjes.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:54

magda_90 schreef:
Waar laat jij je (zweet)dekens?

Als ik ze gebruikt heb laat ik ze buiten goed uitwaaien en dan vouw ik ze op doe hem in een tas en leg die ook op de stelling of kast. Er is niet echt plek om ze op te hangen. Owja en de zwepen liggen trouwens ook op 2 haakjes.

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:38

We hebben aan 1 wand de kasten staan, aan 1 wand de voer tonnen.
en aan 1 wand met een wasmachine en waslijn.
In heb midden staan een tafeltje met stoelen.

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:40

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:42

Wij hebben langs 2 muren kasten staan. Allemaal een eigen kast, zo'n SPU kast van t leger. Daar kunnen zadels en hoofdstellen in, maar ook poetskisten etc.
Dan staan er 2 ladekasten, van 2 mensen die te veel troep hebben (waaronder ik), dan staan er 2 gewone kisten op elkaar, voor iemand die geen kast heeft. In de hoekhangen haaks op elkaar 2 dekenrekken.
In het midden staan de voertonnen en een bok met een boomloos zadel erop.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:48

magda_90 schreef:
Er zijn hier in de zadelkamer wat dingen die mij 'ergeren' maar waarvan ik niet goed weet ik hoe ik dat het beste kan opruimen/veranderen. Nu ben ik eigenlijk erg benieuwd naar hoe de bokkers (die echt een kamer als zadelkamer hebben) hun zadelkamer ingericht hebben? Wat heb je waarvoor? En hoe bevalt je dat? En het zou helemaal top zijn als je het kan verduidelijken met foto's (in een link).

Pas hiermee op mensen, ook de mensen die het niets aangaat weten dan precies wat er te halen valt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 17:37

Daar heb ik nog niet eens aan gedacht. :oo

Excuses hiervoor. :o

Laat ik de vragenstelling anders maken, je mag het eventueel verduidelijken door middel van een tekening. Y:)

__thalisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:58

wij hebben gewoon allemaal een hokje in de zadel kamer
waar je je eigen zadel in kan hangen en je hoofstel en er passen nog wel een aantal dingen in , en eventuweel kan je er nog een slotje op doen , daar naast zit er ook een alarm op en op de deur nog een slot dus ook nog eens goed beveiligd ook belangrijk

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:33

ik heb een zadel kamer van 3 bij 2 meter. daar heb ik aan 1 wand een houten stelling gemaakt met 2 planken. daar liggen nu op de bovenste plank mijn dekens, maar wil daar een dekenrek voor maken (oftewel, dat word waarschijnlijk gewoon een balk om mijn dekens overheen te hangen)
op de andere plank staat poetskist, en liggen wat shabrakjes. en dan onder die stelling is er ruimte voor mijn voertonnen. daarnaast staat een ladekastje voor bandages,medicijnen en dat soort kleine dingetjes.
dan heb ik aan de andere wand haakjes voor mijn hoofdstellen,halsters, longeerlijken etc en aan het einde van de wand hangen boven elkaar mijn drie zadels. aan de korte voorwand waar de deur dus ook inzit, heb ik haakjes voor kleding oa regenjas, reflecterend jasje, ski-broek etc. en aan de korte achterwand hang mijn tuig voor de sulky. zal van de week eens een foto maken ter verduidelijking. (ben niet zo bang voor inbraak :) )

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:11

mijn zadelkamer heb ik een ding voor hij is "Vol"hahaha

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:55

Wij gebruiken een leeg staande box als zadel kamer. Tegen de achterzijde staat een tafel. Daarop staat de medische kist, mijn laarzen, dekjes die niet gebruikt worden en de transport beschermers.
Tussen de tafel en de voerbak die aan de voorzijde van de box zit heb ik een paal gehangen, ongeveer halve meter van de rechterzijde. Hier over heb ik de dekens hangen.
Aan de linkerzijde staat een kleiner tafeltje. Hierop staan de 2 poets kisten en het leder vet. Naast dat tafeltje staat een zadel steun. Aan de linkerzijde hangt ook nog een zadel steun en hoofdstel haak. Onder de zadel steun ligt een houten plank waar stal schoenen en regen laarzen staan. In die regen laarzen staan de zwepen.
Over de diagonaal hangt een plank over de boxwanden. Vrij hoog, hierover hangen de singels en een haak waar ja van alles aan kan hangen. Longeer materiaal en zo.
Over de voorzijde van de box gooien we altijd onze dekjes te drogen.
Nou hoop dat het beetje duidelijk is..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:59

Momenteel is mijn zadelkamer een beetje puinhoop ben ik bang.
Nadat we zijn gestopt als manege en er steeds meer pension klanten kwamen, is de ruimte eigenlijk best wel klein en moeilijk in te delen.
Mijn eigen zadels hangen in een hoek,het deken rek achter de stalen deur in een soort nis, en verder de zadel kasten van de pensionklanten die tegen de vrije muren aan staan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:05

De dekens heb ik in plastic opbergboxen en heb een dekenrek voor de dekens die oop dat moment veel gebruikt worden.
Zadel in de zadelkast, want met een steun aan de wand is het mij te stoffig. Overige zooi ook in de zadelkast, zoals laarzen en zweepje etc. De zadelsteunen zijn om de dekjes te laten drogen.