Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ibbel schreef:Er zijn twee methoden die werken: Handje kunstmest op iedere rozet (handwerk, vermoeiend, maar wel goedkoop) óf laten spuiten met Starane (duur, maar werkt redelijk goed) en pakt meteen ook zuring, klaver, brandnetel en andere zooi mee.
Met round-up spuit je je gras ook dood.
Ibbel schreef:Er zijn twee methoden die werken: Handje kunstmest op iedere rozet (handwerk, vermoeiend, maar wel goedkoop) óf laten spuiten met Starane (duur, maar werkt redelijk goed) en pakt meteen ook zuring, klaver, brandnetel en andere zooi mee.
dynamiek schreef:Ibbel schreef:Er zijn twee methoden die werken: Handje kunstmest op iedere rozet (handwerk, vermoeiend, maar wel goedkoop) óf laten spuiten met Starane (duur, maar werkt redelijk goed) en pakt meteen ook zuring, klaver, brandnetel en andere zooi mee.
Als je een handje kunstmest op de rozeten doet verbrand het dan? wat gebeurd er dan? en hoe lang duurt dat dan voordat het dood is? dit lijkt me wel een goeie methode om te proberen.

Benfan schreef:Is het niet zo dat jacobskruid alleen gegeten word door paarden als het gedroogd (dood) is. Aangezien paarden aan een verse plant ruiken wat het is laten ze het wel staan. Maak je de kans niet groter door het plat te spuiten dat de paarden gedroogdde delen eten? Overgens bestrijd je ook goeie planten als je gaat gif spuiten.. beetje zonde om alleen maar gras te hebben als je een kruiden weide kunt hebben.
Het is klote, maar ik zou het gewoon op de ouderwetse methode blijven doen. De tip om er gewoon een handje mest op te gooien vond ik wel een leuke oplossing.
EstherHegt schreef:, selectieve middelen kun je sproeien, round up is niet selectief dus idd wat Ibbel ook al zei dat zou ke kunnen aanstippen, bij selectieve herbiciden zoals MCCP of dat starrane blijft je gras nog overeind.
dynamiek schreef:Dus jij denkt dat round up niet gaat werken?
Anders moet ik aan een fles MCCP zien te komen, maar waar?
dynamiek schreef:Ik heb echter een weide waar je niet in kan met de trekkers van tegenwoordig (groot en breed) een oude trekker komt er nog net in, mijn weide ingang is eerst een sleuf van 30 meter, dus mijn land laten oploegen en spuiten zal weer moeilijk gaan