Pony aan huis?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbey

Pony aan huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 18:40

Mijn pony's staan op een pensionstalling, dus wees gerust nee ik ben niets van plan om ze aan huis te zetten. ^
Ik ben alleen benieuwd.
Zou een Shetlandpony aan huis mogen staan in een woonwijk? (Los er van of er zat ruimte is, wei etc. )

shilady

Re: Pony aan huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:42

Volgesmij mag dat niet in een woonwijk
als je een vrijstaand huis hebt is het weer een ander verhaal ..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:44

Nee dat mag niet.
Ik weet nog wel een meisje op Bokt die een vergunning ervoor aan het aanvragen was. Dat was ook uiteindelijk niet gelukt volgens mij.
Logisch ook, ik zou geen buurman willen hebben met pony's in de achtertuin haha.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:46

Ik zou het niet weten..

Ik zat laatst in een trein en toen zag ik een paard (quarter?) in een tuin staan van een rijtjewoning... met dus een normale tuin van dit soort huisjes.. denk dat dit paard er wel hoorde te staan want de tuin was omgebouwd naar een paddock met een schuurtje met stro...

volgens mij mag het niet :n

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:48

Ik woon in een woonwijk en achter mijn huis staat een paardenbak met een stel paarden. Dus echt midden in het dorp.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:55

mijn tante heeft buren die een stuk of 5 paarden aan huis hebben in een rijtjeshuis!
ze hebben wel een mega-tuin die is omgebouwd tot een weide/paddock en stallen.
dit is gewoon in een rijtjeshuis maar ze hebben er denk ik wel een vergunning voor ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:02

Denk niet dat het zomaar gaat. Je zult eerst toestemming van gemeente en buren moeten hebben. Niet meer dan logisch ik denk niet dat ik blij zou zijn als ik in een woonwijk woon en mijn buren hebben een shet/paard met warm weer en mest lijkt me dat geen pretje maar goed.

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:05

ik zou het niet weten of het mag. bij ons in goirle hadden ze eerst een vrouwtje. en die ging dan altijd met haar paardje wandelen, nouja dat boeit niet. maar die had haar paardje ook in de tuin staan. en ze woonden ook gewoon in een rijtjes huis. maargoed, dat paardje was wel wat groter als een schetlander.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:07

volgens mij mag het niet,
maar wij hebben het wel eens gedaan
zou het 15 graden gaan vriezen! en we hadden een A welsh van 4 en haar veulentje van een half! en beide geen dikke wintervacht
hebben we ze opgehaald, schuur omgebouwd naar stal, en de tuin als weiland,
Maar nee, volgens mij mag het echt niet.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:33

Hier in Den Haag hebben meerdere mensen, gewoon in het centrum, paarden staan. Pas als de buren een procedure starten heb je een probleem, anders mag het gewoon.(als je je aan de regels mbt mest enzo houdt) Hier in Den Haag dan. Als je het wilt weten moet je even de APV van jouw dorp / stad bekijken.

SpeTTerDesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:40

Een vriendin van mij heeft een shetlander in dr tuin gehad, kan je zeggen dat dit niet idiaal was. Het arme dier kon alleen maar in dr stalletje staan, wachten tot zij thuis was en dan door de woonwijk er mee ging wandelen. En het mag ook niet.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:54

Een vroegere vriendin van mij had een KWPN'er in de tuin staan in een woonwijk. Dus gewoon met buren rondom. Ze hadden wel een redelijk grote tuin.
Maar het lijkt me niet echt fijn om in een wijk te wonen en dat de buren dan een paard/pony in de tuin hebben staan. Dat ga je toch ruiken, en het geeft vliegen.