mesthoop(wanhoop)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

indiano11

mesthoop(wanhoop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 21:08

Onze mest stapelt zich op.
Waar blijven jullie met de mest.
Onze paarden staan op vlas,wie wil het hebben?

Nickeltje

Re: mesthoop(wanhoop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:10

Onze paarden staan ook op vlas met stro er bij.
Wij kunnen het 3 keer per jaar ongeveer kwijt bij een loonwerker in de buurt, als er gemest mag worden, komt hij het thuis halen en verwerkt het...

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:22

Onze methode is een beetje bewerkelijk maar het is niet heel duur. Wij doen het in zakken, zodra die op zijn (zijn er ongeveer 100) gaat dat op de kar naar een koeienboer met een mesthoop. Die betalen we dan. Wij staan op zaagsel.
Of je tikt een goedkope aanhanger op de kop en vult die, dan kan je die ergens legen.

daphneids

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:15

Op de stal waar mijn paard staat word de mest naar de boer in de buurt gebracht. volgens mij mag je daar ook vlas brengen. Heb jij geen boer in de buurt? Anders moet je het officieel laten afvoeren maar dat is behoorlijk duur. Je kunt ook informeren bij moestuintjes.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:17

Wij rijden het over de wei heen. Wel regelmatig een ontwormingstest doen, want de kans op een worminfectie schijnt wel groter te zijn. Verder wordt een deel van de mest door buurtbewoners gebruikt voor in de tuin.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:19

ik heb een oude aanhanger die ik vo stop. de hele winter mag ik het uitstrooien over het land van een boer in de buurt. dit weekend gaat hij ploegen en kan dat niegt meer. dan kan ik het bij een andere boer kwijt!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:20

bij mij komen er in het voor jaar ook een aantal ensn een wagen vol halen voor hun groententuin!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:53

Bij ons wordt het opgehaald door mensen van de tuinvereniging (ik sta daar zo'n beetje op het terrein). Ik doe de mest in plastic zakken en op wonderbaarlijke wijze :+ zijn ze regelmatig allemaal wel. En we hebben zelf ook een groentetuin waar deze winter ook het nodige op is gegaan. Perfect voor goede courgettes, pompoenen maar ook bijv rozen enz enz.
Wij hebben dus ook in de stalling vlasvezel. Als het mooi weer is staan ze niet op de stallen en raap ik de mest uit de paddock / wei. Is dus schone mest zijn die kwekers / tuinders echt gek op.
Kennissen van mij hebben een aanhanger waarop ze het verzamelen en die brengen het net als mensen hierboven een keer per week naar de manege, betalen daar geloof ik 10,- per week voor (staan 5 paarden).