Mijn paard zit momenteel een beetje slecht in haar vacht, ze is wel volop aan het verharen, maar terwijl er normaal gesproken een prachtige zomervacht onder zit, is ze nu zo goed als kaal. Er groeit wel wat haar, maar het is erg weinig. Nu heeft ze laatst wat last gehad van stress omdat haar maatje een paar weken weg is geweest (ze at weinig en was vrij lusteloos), dus het zou heel goed kunnen dat het daarmee te maken heeft, maar ik vind het wel heel typisch. Ondertussen is dat andere paard weer terug en eet ze weer goed (en is ook niet lusteloos meer), dus ik dacht, ik wacht het eventjes af hoe het zich verder ontwikkelt, het groeit wel, maar niet echt noemenswaardig.
Zat er zelf aan te denken om misschien even bloed te laten trekken en te kijken of daar iets in te zien is. Maar ik zat me af te vragen of er misschien mensen zijn die dit al eens eerder gehad hebben. Ze wordt ontwormd n.a.v. wormeitelling en ik ga haar mest uiteraard weer laten checken, maar het lastige daarvan is dat je moet wachten tot ze een keertje gaan poepen terwijl je in de buurt bent
(dat heeft de vorige keer wel een maand geduurd...). Zijn er mensen bij wie dit bekend voorkomt?

. Lijnzaad is leuk bedacht, maar dat is om ervoor te zorgen dat ze hun haren sneller verliezen en dat is dus niet het probleem.