Wat kost een eigen paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gegadigde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 10:22

Wat kost een eigen Paard?

Veel mensen vragen zich dit af. Wat kost een eigen paard nu eigenlijk per maand of per jaar?
Veel mensen met weinig ervaring kopen een eigen paard en komen er dan achter dat ze dat helemaal niet kunnen betalen. De dierenarts kosten ,of de hoefsmid kosten vallen vaak hoger uit dan je verwacht. Je paard kan ook ziek worden en daarvoor moet je ook wat geld opzij kunnen leggen. De paardensport is een fantastische sport maar ook een hele dure sport.

De Voorbereidingen

Voordat je een eigen paard of pony wilt kopen moet je goed weten of je wel goed voorbereid bent. Je moet als eerste beschikken over voldoende tijd,een paard heeft veel verzorging nodig,gemiddeld ben je toch wel 3 uur per dag met een paard zijn verzorging bezig,inclusief wat korte trainingen. En weet je al wat een paard per maand kost? Tel toch maar gauw op een 200,- per maand,maar dan ben je er nog niet hoor. Je moet niet van dat bedrag uitgaan. Je krijgt nog de kosten van de hoefsmid,de aanschaf van verzorgings artikelen,een zadel,hoofdstel en nog veel meer. Wil je wedstrijden rijden dan heb je een trailer nodig,rijbewijs E ,en een zware auto die minimaal 1500 kg weegt. Tel dan maar gerust op een 26.000,- . Een stal kost al gauw 1000,- en een stuk weiland kost inclusief afrastering al gauw 30.000,- . Je kunt misschien ook wel een stukje weiland pachten,daar betaal je ongeveer een 50,- per maand voor. Dan heb je nog de onvoorzien kosten. Word je paard ziek dan kun je voor heel hoge kosten komen te staan waar je meestal niet voor verzekerd bent. Als je dit allemaal niet kunt opbrengen kun je eens denken aan een verzorgpaard,of een paard leasen met 2 personen en zo de kosten delen. Heb je zelf geen huisvesting dan kun je het paard nog altijd op een pensionstal stallen. Dat kost je tussen de 200 tot wel 400,- per maand inclusief hooi,stro en brokken,exclusief wormkuur,hoefsmid of dierenartskosten. Voordeel van een pensionstal is dat je meer tijd overhoud omdat je paard verzorgt word. Ook zijn er vaak een binnen manege en een stapmolen aanwezig.

De aanschaf van een eigen paard

Met de aanschaf van een paard beginnen de kosten pas. Ook moet je een paard tegenwoordig laten keuren op afwijkingen. Wil je jouw paard ooit verkopen dan kom je niet voor verassingen te staan. Pees blessure,s horen daar niet bij,dat kan elk paard overkomen,maar aangeboren afwijkingen zijn bij een keuring meestal wel waar te nemen. Een keuring inclusief rontgefoto,s kost al gauw 400,-. Zorg dat je altijd een deskundig persoon bij je hebt als je een paard gaat bekijken. Ga gerust nog een tweede keer terug om het paard uit te proberen. Vraag ook of het paard op trailer kan en vraag hoe het paard zich gedraagt op stal en met buiten rijden Het beste is als je dit ook allemaal even uit probeert. Heeft het paard na aankoop toch verborgen gebreken dan is de eigenaar eigenlijk verplicht om het paard terug te nemen en jij krijgt het aankoopbedrag terug.

Dat ligt er aan aan welke eisen het paard moet voldoen. Wil je een merrie,hengst of ruin? Een merrie kan ook interessant zijn als deze uit goede bloedlijnen is gefokt. Je kunt dan een veulen bij de merrie fokken. Een hengst is alleen voor iemand die veel ervaring heeft met rijden,en die wellicht de hengst wil opfokken voor de dekdienst. Een ruin is het meest ideale. Deze paarden zijn iets rustiger dan een hengst,dat hoeft niet perse,maar een ruin heeft minder last van hormonen. Wil je een jon paard die net zadelmak is dan kost deze ongeveer tussen de 3000,- en 7000,- euro. Een gereden paard op hoger niveau kost al gauw tussen de 8000,- en 25.000.-

Zoals je ziet moet je goed voorbereid zijn om aan een eigen paard te beginnen.
Daarom heb ik een e-book geschreven waar je alle informatie vind over de kosten en verzorging van een eigen paard. Zo kan ik de mensen goed voorlichten en misschien teleurstellingen voorkomen voor mens en paard.Ik heb zelf al tientallen jaren ervaring met mijn eigen paarden. Ook heb ik een aantal jaren op een springstal en een dressuurstal gewerkt.

Met mijn ervaring en mijn e-book ,krijgen de mensen de juiste informatie, en weten ze precies wat de werkelijke kosten zullen zijn per maand en per jaar.
Vraag nu mijn Gratis Product Prijzen Gids aan op: http://www.kosten-eigen-paard.com
Als je de gratis gids aan vraagt krijg je nog veel meer gratis producten over de gezondheid en de verzorging van je paard. Je mag deze gids ook weggeven.

Wil je nog meer informatie over de kosten en verzorging van een eigen paard lees dan mijn e-book:
“Wat kost een eigen Paard”

Kijk voor het e-book ook op: http://www.kosten-eigen-paard.com

Wil je wat geld bijverdienen dan mag je mijn e-book ook doorverkopen via een affiliatelink die je kunt krijgen bij: xxxxxxxxx . Koopt iemand mijn e-book dan krijg jij 7,00 per verkoop.
Vriendelijke groet,
Conny Thiesen
Laatst bijgewerkt door Tanja op 16-04-10 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link naar affiliate link site verwijderd.

aslo

Re: Wat kost een eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:52

Eh dit staat niet helemaal goed. Heb getemd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:53

Sophietje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:04

Hoi
Goed uitgelegd maar je neemt alles wel heel ruim in ben per maand aan stalling 190 ( nouja mijn ouders)voer zit er bij alleen musli koop ik zelf erbij en dan het zadel en hoofdstel kan je voor 1000 euro klaar zijn en dan 3x in het jaar de hoefsmit en 2x de tandarts
En als je niet actief ben in de sport heb je ook geen trailer en een zwaardere auto nodig
En je kan ook makkelijk een jong paard voor 2000 euro kopen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:10

Ja precies.
En dan komt een recreatieruiter met zijn of haar recreatie paardje met een stukje grond thuis. Die geen ambities heeft om op pad te gaan met het paard..

Wat zijn de kosten dan?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:15

ik ken zelfs een heel goed paard die wel al in de dressuur wat hoger liep dan L en kern gezond was en voor 2.000 incl alle spullen verkocht werd...mits zij het een geschikte goede plek vond..puur omdat geld niet belangrijk voor dr was, maar een plekje bij een goed persoon 10x meer voor haar betekende. Ik mocht het dier toen dr tijd zelfs gratis overnemen omdat ze me kon..mja ik kon de rest alsnog niet betalen.

maar oke toch, je kunt het beter ruim rekenen en de extra's weg leggen dan het de krap rekenen, niet?

just_yv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:33

wat een flauwekul zeg! Sorry hoor!!

Citaat:
Wil je wedstrijden rijden dan heb je een trailer nodig,rijbewijs E ,en een zware auto die minimaal 1500 kg weegt
de auto hoeft niet minstens 1500kg te wegen, dit ligt aan de trailer die er achter hangt. Tevens heb je bij bepaalde combinaties genoeg aan rijbewijs B!

Citaat:
Tel dan maar gerust op een 26.000,-
2e hands kun je voor een paar duizend klaar zijn

Citaat:
Heb je zelf geen huisvesting dan kun je het paard nog altijd op een pensionstal stallen. Dat kost je tussen de 200 tot wel 400,- per maand inclusief hooi,stro en brokken,exclusief wormkuur,hoefsmid of dierenartskosten
ligt ook aan de stal en wat de faciliteiten zijn. Ik betaal €125,- incl. vlas, hooi, krachtvoer en mesten.

Ik snap dat je het beter te ruim kan rekenen dan te krap, maar dit vind ik onzin. Buiten dat zijn hier al genoeg topics over met wat iedereen kwijt is en daar kun je een hele mooie gemiddelde berekening van maken.

just_yv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:36

Citaat:
Wil je een jon paard die net zadelmak is dan kost deze ongeveer tussen de 3000,- en 7000,- euro. Een gereden paard op hoger niveau kost al gauw tussen de 8000,- en 25.000.-

deze vergat ik nog helemaal!! maar spreekt voor zich dat dit inderdaad voor de recreatie ruiter ook weer nergens over gaat!

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:37

Sommige dingen neemt ze krap maar ook heel veel dingen niet. In de randstad is alles veel duurder, hier betaal je per maand al €260 voor stalling.

Deejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:57

Het verschilt idd heel erg, en dan nog de kosten van de hoefsmid ect dat is voornamelijk wel hetzelfde. Ik sta ook in de randstad en ben ongv. plus alle kosten gemid. 300 kwijt.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:07

het is idd wel erg lastig om een richtlijn te geven..het allerbeste is gewoon de punten bij elkaar zetten en de stallen afrijden/bellen voor de plaatselijke info en dan zelf kijken wat het beste is en rekening ermee houden dat het eens kan voorkomen dat je gedwongen bent naar een duurdere plek te gaan.

hier krijg je bv hele luxe stallen voor 240 per maand maar ook 150 en goedkoper

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:07

VSW is een informatief forum, het aanprijzen van je eigen product is alleen op EA -CO toegestaan, TS heeft al een topic op EA staan, tevens zijn affiliatelinks niet toegestaan op Bokt.
Het topic op EA: [EA-CO] nieuw e-book wat kost een eigen paard
Hier nu een slotje.