Mijn paard heeft sins 1 week bobbels op zijn lijf. Ik denk zelf van een allergie. Maar welke? Wie heeft er een idee welke allergie er in deze periode kan zijn? Heeft iemand misschien ook zo'n paard met allergie en hoe los je dat op?
Dankje!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
? Of foto's plaatsen?
.
hij heeft er overigens nooit 40 gehad hoor.. Hooguit een stuk of 10 maar denk nog minder. Ook voornamelijk op z'n schouder. Ging vanzelf weg en wordt nu nog steeds iedere x minder
deniece schreef:Mijn paard had dit ook, kwam door voerverandering. Hij staat nu iedere dag even op gras en ze trekken langzaam weghij heeft er overigens nooit 40 gehad hoor.. Hooguit een stuk of 10 maar denk nog minder. Ook voornamelijk op z'n schouder. Ging vanzelf weg en wordt nu nog steeds iedere x minder
ellepel schreef:vliegjes, en gras doen het vaak.
vooral als paarden lang geen gras hebben gegeten en dan wel weer kunnen ze flink onder de bulten komen te zitten.
kan ook komen van een dikke deken op terwijl het niet koud is,dan kan het paard zijn warmte niet goed kwijt en krijg je ook van die bulten
Vjestagirl schreef:Als ze net op het gras zijn gegaan kunnen ze eiwit bulten krijgen. Dat is niet zozeer een allergie, als wel een reactie op een overdosis eiwitten. Zoiets als heeeeeel veel taart eten en dan buikpijn krijgen: je bent niet allergisch voor taart, je hebt gewoon te veel gehad.
Ik zou hem een paar daagjes op het zand houden en oud hooi voeren, kijken of het dan beter gaat.
espritje schreef:kunnen inderdaad eiwitbulten zijn, heeft die van mij ook last van.
of talgbulten??