Bobbels Van Allergie??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kayleighdn

Bobbels Van Allergie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 14:49

Hallo,
Mijn paard heeft sins 1 week bobbels op zijn lijf. Ik denk zelf van een allergie. Maar welke? Wie heeft er een idee welke allergie er in deze periode kan zijn? Heeft iemand misschien ook zo'n paard met allergie en hoe los je dat op?
Dankje! :D

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:50

Kunnen eiwitbulten zijn maar bijv. ook netelroos. Even een dierenarts bij halen?

Sabinee__

Re: Bobbels Van Allergie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:58

DA bellen := ? Of foto's plaatsen?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:05

vriendin van mij haar paard had ook bobbels, kwamen terug en gingen weg om terug te komen. Paard had gigantisch stress.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:08

Bobbels kunnen door eiwit te veel komen, maar als je paard nog niet op het verse gras heeft gestaan lijkt het me onlogisch (tenzij je net over bent gegaan op ander voer?).
Het kunnen insecten steken zijn, maar ook daar lijkt het me nog wat te koud voor.
Het kan stress zijn...

Misschien de dierenarts eventjes naar laten kijken?

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 15:17

euhm, paard heeft wel al op gras gestaan en krijg geen brokken. Het is nog wel wat te koud voor insecten inderdaad maar we wisten dat ze een allergie had en daarom voor de zekerheid heeft ze wel al een deken opgehad. Het zijn al een stuk of 40 bobbeltjes. Foto's volgen... Overmorgen komt iemand die veel van paarden weet. Die zal ook wel even kijken..
Tis lekker weertje hier dus ik ga zo naar buiten maar er komen zeker foto's!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:19

Als ze net op het gras zijn gegaan kunnen ze eiwit bulten krijgen. Dat is niet zozeer een allergie, als wel een reactie op een overdosis eiwitten. Zoiets als heeeeeel veel taart eten en dan buikpijn krijgen: je bent niet allergisch voor taart, je hebt gewoon te veel gehad.

Ik zou hem een paar daagjes op het zand houden en oud hooi voeren, kijken of het dan beter gaat :).

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:23

Waar zitten de bobbels?

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 15:30

Overal een beetje, maar veel op de schouders.
Zou het een zonneallergie kunne zijn?
ps. ik laat nog foto's zien hoor.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:37

Mijn paard had dit ook, kwam door voerverandering. Hij staat nu iedere dag even op gras en ze trekken langzaam weg :) hij heeft er overigens nooit 40 gehad hoor.. Hooguit een stuk of 10 maar denk nog minder. Ook voornamelijk op z'n schouder. Ging vanzelf weg en wordt nu nog steeds iedere x minder :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:41

kayleighdn schreef:
Overal een beetje, maar veel op de schouders.
Zou het een zonneallergie kunne zijn?
ps. ik laat nog foto's zien hoor.

Zonne allergie zou hij dan al zijn hele leven moeten hebben, en dan verbranden ze vaak meer dan dat ze bulten krijgen.

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 16:46

deniece schreef:
Mijn paard had dit ook, kwam door voerverandering. Hij staat nu iedere dag even op gras en ze trekken langzaam weg :) hij heeft er overigens nooit 40 gehad hoor.. Hooguit een stuk of 10 maar denk nog minder. Ook voornamelijk op z'n schouder. Ging vanzelf weg en wordt nu nog steeds iedere x minder :)

Kan dat dan ook zijn omdat ik nu gestopt ben met hooi geven.?

Tessa_Nolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:10

Ik heb zelf net een eigen paard sinds een maand. En ze had na een paar dagen ook kleinen bobbeltjes op haar kont! In eerste instatie dacht ik dat het schimmel was maar het blijkt dus een eiwit allergie te zijn. Meschien dat jou paard daar ook last van heeft? Kan komen door verandering van voer!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 05:09

vliegjes, en gras doen het vaak.
vooral als paarden lang geen gras hebben gegeten en dan wel weer kunnen ze flink onder de bulten komen te zitten.
kan ook komen van een dikke deken op terwijl het niet koud is,dan kan het paard zijn warmte niet goed kwijt en krijg je ook van die bulten

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 08:10

ellepel schreef:
vliegjes, en gras doen het vaak.
vooral als paarden lang geen gras hebben gegeten en dan wel weer kunnen ze flink onder de bulten komen te zitten.
kan ook komen van een dikke deken op terwijl het niet koud is,dan kan het paard zijn warmte niet goed kwijt en krijg je ook van die bulten

Ok, nee.. mijn paard krijgt verder geen dekens op. Alleen vliegendekens. Dan denk ik dat het van het eiwit komt, maar er is niet zo heel veel verandering in het voer
?

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:23

kunnen inderdaad eiwitbulten zijn, heeft die van mij ook last van.
of talgbulten??

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 09:26

Vjestagirl schreef:
Als ze net op het gras zijn gegaan kunnen ze eiwit bulten krijgen. Dat is niet zozeer een allergie, als wel een reactie op een overdosis eiwitten. Zoiets als heeeeeel veel taart eten en dan buikpijn krijgen: je bent niet allergisch voor taart, je hebt gewoon te veel gehad.

Ik zou hem een paar daagjes op het zand houden en oud hooi voeren, kijken of het dan beter gaat :).

Voor de eiwitten is het nog iets te vroeg..

espritje schreef:
kunnen inderdaad eiwitbulten zijn, heeft die van mij ook last van.
of talgbulten??

wat zijn talgbulten? :o
Laatst bijgewerkt door Revanches op 17-04-10 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten samengevoegd tot 1.