ervaring met een slechte rijbak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda__

ervaring met een slechte rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 23:47

Naar aanleiding van mijn vorige topic: een moeilijke keuze: [VSW] moeilijke keuze
De vraag:
Hebben jullie, wedstrijdruiters of serieuze recreatieruiters (hiermee bedoel ik dus de ruiters die serieus bezig zijn met de training van hun paard of pony) ervaring met het hebben van een slechtere/redelijk harde rijbak; absoluut niet zwaar.
Maar wel een goede rijbak op rij(met de auto)afstand.

Kunnen jullie je paard trainen in de rijbak? En ook gewoon echt op niveau (zoals bijv. L2+)
En hoe is het om regelmatig met de trailer weg te gaan? Gaat dit vervelen of raak je er aan gewend?

pgelder

Re: ervaring met een slechte rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 00:03

Ik heb geen ervaring met een slechtere of harde rijbak, wij hadden een binnenbak dus dat was idiaal. Wel heb ik een tijd op een ander weiland gestaan waarbij we met trailer weg moesten om bij een bak te komen. Vond het zelf absoluut niet prettig. In principe als paard eraan gewend is kun je zo laden en weg rijden maar ben nogal een chaotisch type dus was meer stressen (en hopen dat ik niets vergat mee te nemen) dan dat ik dacht hup even snel trailertje in. Was blij dat ik bij de manege kon gaan rijden :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 01:12

doordat de vorige eigenaresse iedere dag met de trailer naar de bak ging is mijn paard super makkelijk te laden, dt is dan weer een groot plus punt. voor de bak, hoe hard is hard? betr iets te hard dan te zacht denk ik.

marjan321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:15

Een harde bodem is (meestal) makkelijk te verhelpen met een onderhoudsbeurt en goed onderhoud, dus misschien dat dit al een groot deel van het probleem kan verhelpen?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:53

harde rijbak is meestal wel gemakkelijk te verhelpen door eens goed los te trekken en regelmatig te blijven slepen. Maar meestal is het probleem bij een harde bak dat het water minder gemakkelijk wegzakt en dat je daardoor slecht kan rijden omdat het water op de bak blijft staan en dat de grond eronder glad of drassig wordt.

succes ermee :)

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:55

Met trailer op pad went maar ik vind het niet echt praktisch. Ik kies zelf toch liever voor een goede bak bij de stal.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 14:07

Danke voor jullie reacties!
We gaan bespreken of er iets aan de bak te doen is (sowieso vertelde hij dat hij hem nog ging slepen),maar we gaan eens bespreken of hij niet iets aan te doen is. andere toplaag e.d.

We hebben wel al berekend dat we qua tijd, of ik nu met de trailer naar een bak ga, of dat ik op mijn huidige stal blijf, ik niet minder of meer uitkom. Ivm lange reistijd nar de huidige stal + extra werkzaamheden die ik op de eventuele nieuwe stal niet zou hebben