Composiet i.p.v. hout

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gisa

Composiet i.p.v. hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 09:49

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van composiet (mix van houtvezels en kunststof) in plaats van hout in een omheining.
Wij zoeken een vervanger van hout voor de paddocks die niet door de paarden aangevreten wordt.
Bij voorbaat dank voor je reactie.

Judje

Re: Composiet i.p.v. hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:13

Als je het geld er voor hebt zou ik het doen! Het is onderhoudsvrij en verrot ook niet.
Of het aangegeten wordt weet ik niet, maar misschien dat je bijv. eerst een paar planken zou kunnen halen en dan de overige houten planken met anti-bijt insmeren en dan merk je vanzelf of ze ook de tanden daarin zetten.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:15

het is prachtig spul, maar wel behoorlijk prijzig.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:17

Zijn dat die keiharde grijze palen?

Zo ja, dan hebben wij ze ook op stal.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:20

Tis heel fijn, onderhoudsvrij en heel sterk. Nadeel is dat het tot nu toe alleen in het antraciet te krijgen is, maar ik weet uit betrouwbare bron dat er allerlei ontwikkelingen gaande zijn en dat er straks ook andere kleuren te krijgen zijn.
Dat kan een voordeel hebben als je je bakhek wilt laten opgaan in de omgeving (natuur).

Geen idee of het aangevreten wordt, mijn ervaring is dat wanneer paarden ergens hun tanden in willen zetten, ze dat toch wel doen. Composiet zal niet splinteren, maar wel 'vezelen'.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:21

Dat klinkt als de palen die wij hebben.

Ze zijn super sterk. Ze vormen bij ons de grens bak/paddock, en ze hebben al weleens een lel gehad, gebeurd niets mee. Er wordt ook niet in gebeten of niets.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:27

Volgens mij zijn er ook composiet schuttingen te krijgen, ze hebben ze volgens mij wel in andere kleuren, dan moet dat voor die palen toch ook mogelijk zijn?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:30

Jibbel: alleen in antracietkleur? Dat was dan waarschijnlijk zo, aangezien ik hier al een partij heb liggen, dat gewoon hout lijkt.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:19

is wat jij dan hebt liggen niet gewoon kunstof ipv composiet?

Op dit moment is er idd alleen antraciet op de markt (volgens onze leverancier), maar ze schijnen bezig te zijn met andere kleuren.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:55

Nee, dat is composiet. Mijn vriend werkt bij de Praxis en daar verkopen ze dus daar al houtkleurig composiet, vandaar dat ik het zeker weet.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:56

Je zoekt een ander materiaal om het knagen tegen te gaan. Composiet is hard, maar ik denk niet hard genoeg om notoire knagers tegen te gaan.....

Met name het kunststof-aspect zou mij persoonlijk niet zo aanspreken. Andere oplossing zoeken? Bijvoorbeeld ander materiaal (lint?) of knaagmateriaal in het land aanbieden (speeltjes, wilgentakken)

gisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 06:28

Iedereen die mij geantwoord heeft bedank ik hartelijk. Alleen was daar jammer genoeg niemand bij die ervaring heeft met paarden + composiet. Wij hebben wel ervaring met massieve palen van gerecycled kunststof maar de planken van dat materiaal vervormen enorm bij verschillende buitentemperaturen,