Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
crazycactus schreef:In de ene paddock hebben we een houten bak getimmerd waar 4 paarden naast elkaar kunnen eten. Mijn paarden zijn niet gauw te dik dus die mogen zoveel eten als ze willen.
In de andere paddock hebben we 1 helft van een 1000 liter vat staan, die hebben we doormidden geslepen, de onderkant is een waterbak, die je makkelijk kan schoonmaken omdat er een hendel zit die je open en dicht kan doen. Van de bovenkant hebben we dus de plastic binnenkant omgedraait en daar het rooster weer overheen gedaan. Aan de bovenkant zitten 2 speilen waardoor ze iets minder makkelijk kunnen eten maar er kunnen met gemak 2 paarden uit eten.
Er zit een gat in de bodem dus je kan hem heel makkelijk schoonmaken. Doordat de pennen in de grond prikken verschuift hij niet, en als je hem zelf wil verplaatsen til je hem op en schuif je hem zo opzij.

ikke20 schreef:dit is mijn hooibak
het rooster ligt er los op dus zakt ook mee naar beneden. kan er ruim voldoende hooi indoen voor 2 paarden voor een hele dag en knoeien doen ze amper. terwijl het eerst al vertrapt was voor ik de ander buitenhad. werkt ideaal

ikke20 schreef:bak is zelf gemaakt onderkant is pallet daarop 4hoekbalken en dan planken ertegenaan met wat ruimte ertussen zodat water wegkan rek ligt er gewoon los op wel opletten dat der geen scherpe stukjes zitten aan het rooster