Bij de mensen langsgaan wil ik best doen, maar gezien het weiland niet aan een bijbehorend huis grenst zal dat wat problematisch worden. Is denk ik een pachtweiland van de gemeente, er staan ook 1 of 2 van die hoogspanningsmasten in (wel netjes afgewerkt).
Wat zou de DB/AID hiermee doen verder?
Ik heb verder ook niet echt de behoefte om me teveel te bemoeien met andermans zaken, wil me geen onnodige problematiek op de hals halen. Ik was in deze gewoon een oplettende voorbijganger.
Mijn ogen zagen 2 shetlanders die pijn hadden bij het staan op de benen, de ene had hele lange hoeven en de ander was zo gekortwiekt dat het richting bokhoeven ging.
En verder stond er nog een iets magere haflinger, maar gezien dat mooie jonge gras zal dat wel goed zitten. (zal hoogstwaarschijnlijk mager zijn door de afgelopen winterperiode, mijn eigen paarden hebben daar ook wat last van).
Mijn vraag was dus niet of ik de DB moet bellen (want pijn hebben die beestjes zeker...), maar of dat gras kwaad kon, in gedachte de vraag houdend of ze beter zullen worden op een prachtig begroeid weiland, of juist zieker zullen worden.
Persoonlijk dacht ik van wel, maar met alleen iets denken kom ik niet ver. Wilde graag zeker weten of het kwaad kon,