manen groeien!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elinedeau95

manen groeien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 18:06

ik heb een probleem!
ik wil de manen van mijn tinker laten groeien en ook wel wat dikker laten worden voor de keuring binnen kort
maar er is dus een probleem
hoe doe ik dat! ik heb op verschillende topic gelezen dat iedereen ze gewoon invlecht maar dat heb ik een keer
al gedaan en toen heeft die zitten schuren en een heel stuk manen hop weg! dus no way dat ik nog een keer ga proberen!
ik vlecht ze alleen in met rijden
heeft er iemand tips hoe je ze langer+dikker kan laten worden zonder in te vlechten???

p.s. de ouders van mijn tinker hebben alle 2 hele langen dikke manen ;)

eef_juh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:22

Vlechten heeft bij mijn paard het zelfde effect, ze moeten er uit al is hij er uren mee bezig.
Gewoon niet kammen, af en toe flink veel ontklitter er in of wassen en dan met je vingers uitpluizen. Als ik weinig tijd heb en ze moeten mooi dan kam ik met een speciale borstel, heel zachtjes onderaan beginnen kammen en dan altijd wat naar boven, nooit aan de wortel beginnen met kammen

Sunshinee

Re: manen groeien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:31

ik weet niet als ik hier dan ook een vraag mag stellen (A) hihi
maar hoe lang moeten die vlechten of vlecht ?(1 of meerdere) er in blijven zitten dan?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:50

Niet te veel aanzitten. Doe bij de van mij 1x in de 3 weken ongeveer bio silk erin goed uitborstelen en voor de rest af en toe voorzichtig een harde borstel er door heen en glijd er altijd goed door heen geen last meer van afbrekende haren.

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:39

Ik zou ze niet te veel kammen, en indd ontklitter er in. Ik gebruik cowboy magic, dat werkt op lange duur wel.