vraagjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tesseke

vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 21:44

Toen ik gisteren met men vriend en de hond ging wandelen kwamen we voorbij een weide waar een boerenpaard staat. Normaal heb ik het zo niet voor boerenpaarden, maar deze is echt een schatje :).

Maar... hij/zij staat alleen in de wei, geen andere paarden in de buurt.
Heeft alleen hooi om te eten, ik denk wel dat dit in orde is omdat het paard altijd in de wei staat en er nooit iets mee gedaan wordt. Als dit niet oke is, laat me dit dan ff weten :)
Heeft wel drinken, maar het water zag bruin van het zand dat erin ligt.
Paard is superonverzorgd (erg vuile vacht, manen beginnen dreadlocks te worden)
en de hoeven!!! er zijn dus stukjes af (soort 'hapjes' erin) en in 1 van de voorste hoeven zit een scheur in!

Had dit paard al eens een half jaar geleden zien staan toen ik er nog dagelijks kwam met de hond omdat ik werkloos was, maar lange tijd niet meer geweest en vond dit echt zielig voor hem/haar.

Ik ken de eigenaar niet, maar ga morgen aan huizen in de buurt vragen dat zij misschien weten wie de eigenaar is of rond welk uur en welke dag de eigenaar naar het paard komt kijken. Dan kan ik eens vragen dat ik niet 1 x per week ofzo het paard mag gaan verzorgen.

Maar de scheur in de hoef, is dit iets voor een DA of een hoefsmid?

Ps: ik ga er morgen ook nog foto's van nemen (heb er momenteel alleen maar van het paard, niet van de hoef) en als ik dan nog te weten kom hoe je hier foto's plaatst zal ik ze er eventjes bijzetten.

Ps 2: moet je ergens opletten bij de verzorging van een boerenpaard of is dit gewoon zoals bij elk ander paard?

Tigra_

Re: vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:10

Je kunt het altijd vragen nee heb je ja kan je krijgen.

Dat hij alleen staat is zeker niet ideaal. Maar goed. De hoef tja dat zegt het al dat is voor de hoefsmid daar kan een dierenarts niets aan doen. Daarvoor kan hij beter de hoefsmid voor bellen gezien de dierenarts dat toch zal adviseren als hij zou komen.
En onnodige kosten heeft niemand wat aan.

Ik zou trouwens niet zomaar foto's plaatsen ookal gaat het alleen om de hoef. Zou eerst eens met de eigenaar gaan praten als je de kan vinden.
Een boerenpaard is ook gewoon een paard dus zou niets speciaals weten waar je op moet letten nouja let er op dat ze niet op je tenen gaat staan ben bang dat dat wel iets pijnlijker is. :P

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 20:10

juist bij de eigenaar gestaan en paard gaat morgen naar de hoefsmid, en wordt binnenkort opgeleid om te ploegen en waarschijnlijk ook om te rijden (is nog maar 2,5 jaar oud)

kayleighdn

Re: vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:35

Ze moeten elke dag vers hooi en water hebben hoor. Eens een fijne poetsbeurt mag dan ook weleens gebeuren. Mijn paard heeft ook een scheurtje in de hoeven. De hoefsmid doet dat ong. elke maand gewoon met de schaaf eroverheen en proberen goed schoon te houden.
Laatst bijgewerkt door Annetje op 12-04-10 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: website verwijderd