Gewone spiegel geschikt voor buitenbak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hippo

Gewone spiegel geschikt voor buitenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 21:36

Hallo Allemaal,

Van mijn broer kan ik een mega grote spiegel krijgen deze heeft op een kast gezeten.
Nu zag ik dat wel zitten voor onze buitenbak.
Heeft iemand enig idee of deze voor buiten gebruikt kan worden en/of de spiegel dan behandeld moet worden?
Paarden kunnen zoiezo niet bij de spiegel komen dus er is verder geen gevaar voor de paarden.
Iemand ervaring of tips?
Ik hoor het graag.

Aukelizzy

Re: Gewone spiegel geschikt voor buitenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:28

Volgens mij kun je hem niet zomaar buiten zetten. Hij tast dan heel snel aan door vocht en regen. Als ik jou was zou ik eens navraag doen bij een bedrijf die spiegels levert. Die weten vast wel wat de mogelijkheden zijn en hoe je hem eventueel moet behandelen.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:30

Geen ervaring mee, maar ik heb hier ook wel eens over nagedacht. Denk dat je hem wel ergens onder zou moeten zetten, als je hem 'bloot' neerzet dan komt er regen achter het glas en dan houdt hij het sowieso niet lang. Ik zou er iets creatiefs omheen bouwen...
Even stipje, ben benieuwd naar reacties!

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:11

Ik had een grote spiegel met een mooie lijst, die ik in de badkamer wilde hangen. Ik kreeg een tip om de achterkant (hout of triplex) in de olie te zetten (olie die ook voor houten vloeren wordt gebruikt). Hangt er nu 3 jaar en ziet er nog prima uit. Het is natuurlijk niet buiten, maar wel vochtig.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:12

Nee dat gaat niet. Dat gaat toch een soort van roesten. Er komen allemaal zwarte vlekken in je spiegel.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:14

Voor tijdelijk is het wel leuk denk ik :+ Maar denk inderdaad dat het gaat roesten ofzo.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:17

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 21:52

Leen_ schreef:
hier is nog al eens een topic over geweest een paar jaar geleden, misschien dat hier wat instaat
[VSW] 'Gewone' spiegels van binnen naar buiten?

Dank je wel ik had al gezocht met de zoekfunctie maar kwam hier niet op uit.
Denk dat ik het met folie ga bedekken en er een soort van overkapping overheen maak.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:03

Ik zou geen gewone spiegel gebruiken. De folie zal dan wel voorkomen dat er glassplinters in de bak terecht komen als de spiegel mocht breken, maar investeer liever in een echte bakspiegel. Wel zo veilig (en gaat veel langer mee).

Nimblissanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:14

Bakspiegels zijn inderdaad echt anders, als ze breken vallen ze niet in splinters uiteen.