Fitzroy schreef:Ik zou het niet doen en wel om de volgende reden.
Een paard moet van mij minstens 1.70 m worden wil het als combinatie een beetje net gezicht zijn. Bij een veulen is nog maar zeer de vraag of hij/zij de 1.70 m wel gaat halen.
Daarbij zijn de kosten dusdanig hoog en is het nog maar de vraag of ze die 3 jaar heel doorkomen dat ik liever een 3 jarige koop waar je meteen mee aan de slag kunt.
had het niet beter kunnen zeggen!
Heb ook rondgekeken voor een veulen/jaarling maar nee, als ik iets koop dan een 3 jarige, of een 2 jarige, daar kan je al met meer zekerheid van zeggen of hij wel groot genoeg zal worden!
en de kosten van het opgroeien tot ze 3 zijn, en de vraag of ze wel gezond blijven, nee dan maar iets meer geld uitgeven, en een paard kopen waarvan je zeker weet dat het een goede combi zal zijn, en waarvan je meer zekerheid hebt wbt grootte, en gezondheid(een veulen rontg.keuren is vrij nutteloos, bij een 3 jarige zie je eventuele gebreken wel)
enntuurlijk is een veulen opvoeden hardstikke leuk enzo, maar met een 3 jarige heb je ook je handen nog vol aan de verdere opvoeding hoor!en met inrijden gaan ze nogsteeds naar je eigen hand staan ook al heb je ze als 3 jarige gekocht!