Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Zelf strooi ik wel 2 maal in het jaar kunstmest. Dit is overigens wel speciale mest voor paardenweide welke een langzame afgifte heeft, waardoor het gras geleidelijk voedingsstoffen kan opnemen zonder in 1 keer een groeispurt te krijgen. Ik strooi in deze tijd de eerste keer als er regen is voorspeld, dus dit weekend net gedaan en later in het jaar nog een keer. Ik kies er voor omdat ik een vrij kleine weide heb en het gras na de winter echt een opkikker nodig heeft. Daarnaast strooi ik kalk rond november om mos terug te dringen. Ik laat mijn paarden in ieder geval twee weken niet op het bestrooide stuk, maar in deel mijn wei dan in twee stukken. Wel is het belangrijk dat je regen hebt als je strooit, anders lost de mest niet op en blijven de korrels op het gras liggen.
russel schreef:Ik heb kuntsmets speciaal voor paardenweides, zit extra magnesium in en zout voor de smaak, is langwerkend, dus wordt vertraagd opgenomen. Iets duurder, maar ik heb al een mooi groen landje waar al een groeispurt in zit. Buren hebben nog weinig groei, gele plekken van de winter....

Bravura schreef:russel schreef:Ik heb kuntsmets speciaal voor paardenweides, zit extra magnesium in en zout voor de smaak, is langwerkend, dus wordt vertraagd opgenomen. Iets duurder, maar ik heb al een mooi groen landje waar al een groeispurt in zit. Buren hebben nog weinig groei, gele plekken van de winter....
Welk merk en wat is dat precies?