helaas was vandaag een famielid op bezoek, en die was not amused toen ze zag wat in de stallen lag

Vlas scheen best gevaarlijk te zijn ivm verstoppingen van het paard, en veel dieren die het eten, lopen ook echt gevaar om dood te gaan vanwege koliek en omdat vlas zo goed vocht opneemt ( verstoppingen?)
mjah.. nu ben ik weer een miep..
half nederland gebruikt dat spul, bij stro ken ik ook genoeg horrorverhalen van koliek, en lijkt mij toch dat als vlas echt zo gevaarlijk was, dat het niet verkocht zou worden/het algemeen bekend was dat dit niet verantwoord is?
maakt mijn familielid zich echt terecht zorgen? of kan ik gewoon vlas in de stal blijven doen? andere paarden staan trouwens op zaagsel van een A merk, en blijven dit ook.

rest van het jaar sparen wij het op met een mestbult van mwah.. 10 meter bij 4 meter? 
) Als ze het echt blijven eten dan is vlas idd heel erg gevaarlijk, blijft aan darmwand plakken, maar als paarden heel erg veel stro eten dan is dat ook heel erg gevaarlijk. Niet alleen shetlanders worden dik van de lucht die in stro zit, mijn paard wordt een heuse zeppelin als ze op stro staat.