Stalling opgezegd, 1ste of laatste dag vd maand vertrekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Stalling opgezegd, 1ste of laatste dag vd maand vertrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 15:43

Zoals de titel al aangeeft.

Ik heb mijn stal netjes een maand van te voor opgezegd en denk erover om de eerste naar mijn nieuwe plek te verhuizen. Ik werd aan het twijfelen gebracht door iemand die zei als je op de eerste van de maand op zegt, in mijn geval 1 mei dat je dan de laatse dag van de voorgaande maand weg moet (30 april in dit geval).

Het lijkt mij logisch dat je 1 mei weg gaat, maar misschien zijn er mensen die meer duidelijkheid kunnen geven.
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 04-04-10 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Stalling opgezegd, 1ste of laatste dag vd maand vertrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:44

Ik zou het gewoon even overleggen met je stalhouder. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:44

Als je een maand van te voren opzegt, dus 1 april je stal opzegt, je betaald altijd een maand van te voren, dan sta je er tot 30 april en heb je voor april betaald.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:45

Gewoon even overleggen. Het is wel logisch dat hij de stal weer per de 1e van de maand heeft verhuurd natuurlijk.

Anoniem

Als jij tegen je stal baas zegt ik ga 1 mei weg, en je zegt tegen je nieuwe stal baas ik kom 1 mei, is er toch niks aan de hand?

Ik snap eigelijk je vraag ook niet, vind het een beetje raar?

unika

We betaalden achteraf, ben de 5e weg gegaan, nooit meer een rekening of iets over gehoord.
Maar zal voor zekerheid even overleggen idd

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:46

Denk dat je stalgenoot gelijk heeft, want de nieuwe maand is ingegaan. Wil natuurlijk nit zeggen dat de stalhouder het erg zou vinden zou je 1 dag extra blijven. Even vragen dus ;)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:47

volbloedfan schreef:
Als jij tegen je stal baas zegt ik ga 1 mei weg, en je zegt tegen je nieuwe stal baas ik kom 1 mei, is er toch niks aan de hand?

Ik snap eigelijk je vraag ook niet, vind het een beetje raar?

Ze bedoeld gewoon, mocht het zo zijn dat je je stalling opzegt welke dag ga je dan weg, ga je dan de 30ste (of 31ste) weg of de 1e van de nieuwe maand. :)

Ts ik denk dat het beste met je huidige staleigenaar even kunt overleggen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:47

Als je huur per maand betaalt, of dat nou een huis of een stal is, is de laatste dag dat je van dat huis of die stal gebruik kunt maken de laatste dag van de laatste maand die je betaald hebt. Dus, 30 april is dat laatste dag dat je van die stal gebruik kunt maken.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 15:49

Om niet teveel in detail te treden, overleg is niet mogelijk.

Ik heb letterlijk gezegd dat ik mijn stal per 1 mei opzeg, dus in principe mag ik in ieder geval tot 23.59 blijven staan ;) Ga kijken of ik een dag eerder terecht kan.

Volbloedfan, jij kan het een rare vraag vinden. Jij weet niet in wat voor situatie ik zit en ik wordt met 3 paarden liever niet voor het blok gezet.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:52

Zoals jij je bericht schrijft, kun je blijven staan tot einde april, heb je ook voor betaald. Als de relatie slecht is, kan het zijn dat je paard slecht wordt uitgemest en slecht wordt gevoerd, dus hou daar rekening mee. Helaas wordt het vaak over de ruggen van de paarden uitgevochten.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 15:55

Russel, ik huur alleen een kale box met land. Paarden verzorg ik zelf, koop ook zelf hooi, strooisel en voer, dus die hebben daar niet onder te leiden

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:57

ik zou ook als het mogenlijk is 1 of 2 dagen voor t einde van de maand vertrekken zeker als de relatie tussen jou en staleigenaar niet goed is.
zo voorkom je een hoop elende als je pas de 1e vertrekt!

gelukkig is vrijdag 30 april konninginne dag misschien voor jou een extra lang weekend om bij je paarden te zijn na de verhuizing!

heel veel succes met verhuizen en sterkte met de laatste weken op je ouwe stal!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 16:00

Het is niet zozeer de eigenaar, eerder familie van hem waar hij niet tegen opgewassen is.

Ga na de paasdagen even contact opnemen met de nieuwe stal.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:42

Als je per 1 mei opzegd, sta je daar in principe tot 30 april, want die maand heb je betaald, en 1 mei is weer een nieuwe betaalmaand. Maar meestal gaat dat in overleg natuurlijk, en meestal vind de nieuwe stalling het niet erg dat je er dan een dagje of wat eerder bent.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:44

De laatste van de maand. Ik ben ook de 31e maart tot laat aan het verhuizen geweest, anders werd er voor de extra dag ook weer stalgeld in rekening gebracht (en losse dagen zijn relatief een stuk duurder :+ )

daphneids

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:55

ik zou zelf 30 april denken maar overleg even met de stalbaas om misverstand te voorkomen. succes

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 19:09

Heb even contact gehad met de nieuwe stal en ik wat kan eerder komen, is logistiek ook allemaal wat handiger. Zoals het er nu uitziet moet de merrie ook rond die data naar de hengst en dat is ruim 2 uur rijden (enkele reis). Kies natuurlijk net een hengst waarvan ze het sperma niet verzenden.

deja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:04

ik zou gewoon vragen aan je staleigenaar wat de bedoeling is,
en wat gebruikelijk is.

melissa_sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:09

gewoon 1 of 2 dagen eerder weggaan lijkt mij handiger, dan heb je teminste nog even tijd om alles te regelen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:53

ik ben altijd op de eerste van de nieuwe maand verhuisd, en daar is natuurlijk net zo goed iets voor te zeggen. Je betaalt nl op je nieuwe stal ook pas vanaf de eerste, dus als je daar een dag eerder komt, klopt het ook niet. Maar goed, het is al opgelost, en dat is het belangrijkste.

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:59

officieel zou je er 30 april uit moeten. In dat opzicht werkt het hetzelfde als wanneer je een huurwoning opzegt. In dat geval zou op 1 mei de nieuwe huurder al meteen op de stoep kunnen staan.
Nu denk ik dat je het beste even kunt overleggen met zowel je oude als je nieuwe stal. Stel dat 1 mei beter uitkomt zal dat waarschijnlijk niet veel uitmaken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:45

@Salka
Maar als je zelf op de 1e van mei pas weer kunt huren, waar blijf je dan die ene nacht?

Ik vind dus op zich verhuizen op de 1e van de maand ook niet raar. Anders hoort de nacht van de laatste naar de 1e nooit ergens bij.

Gelukkig voor TS is het al opgelost.