extensions

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

extensions

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 09:17

Hoi,
Ik las laatst ergens dat je extensions in de manen en staart van je paard kan laten zetten.
Wat vinden jullie daar nou van?
En zou je het zelf bij je paard doen?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:08

idioot vind ik dat, paarden zijn geen barbiepoppen.

Magiccc

Re: extensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:11

voor jezelf is het leuk maar wat heeft een paard eraan?
kan best mooier zijn maar ik zou het zelf niet bij mijn paard doen, laat hem maar lekker natuurlijk paard zijn ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:12

een hele goede zaak!

paarden die door omstandigheden geen volle staart of een tekorte staart hebben,kunnen op deze wijze toch een volle staart krijgen
een volle staart is wel zo handig met het verjagen van vliegen en muggen en andere vliegende ongedierte's

dus nee niet idioot, en nee niks met barbie's te maken
puur en alleen om het het paard aangenamer te maken! ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:18

Het heeft 2 kanten.
Sommige mensen vinden het prachtig, terwijl hun paard als het ware al "genoeg" heeft. dan is het inderdaad idioot en het is geen barbie paard ;)
Maar ik ben het ook helemaal eens met ikdoemaarwat :)
Stel nou dat je paard om een of andere reden geen staart meer heeft of manen. Denk aan een ziekte of iets anders, Wat wou jij doen in de zomer als je altijd buiten staat en geen armen hebt om vliegen weg te jagen?
Dan is een nep-staart echt een geweldige oplossing!

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:19

als het wegens een ziekte of iets anders is, dan oke.

maar anderss nee..
maar goed het is je eigen paardje :) !

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:22

Giolli schreef:
Het heeft 2 kanten.
Sommige mensen vinden het prachtig, terwijl hun paard als het ware al "genoeg" heeft. dan is het inderdaad idioot en het is geen barbie paard ;)
Maar ik ben het ook helemaal eens met ikdoemaarwat :)
Stel nou dat je paard om een of andere reden geen staart meer heeft of manen. Denk aan een ziekte of iets anders, Wat wou jij doen in de zomer als je altijd buiten staat en geen armen hebt om vliegen weg te jagen?
Dan is een nep-staart echt een geweldige oplossing!

ja dat is zo, ben ik mee eens maar als je het doet voor de mooi vind ik nogal overdreven

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:57

Als het om medische redenen moet dan denk ik dat het paard dit ook prettigere vindt.
Maar als je het gewoon doet omdat je het mooi vindt is het gewoon absurd!

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:36

Ik ben het met katia eens: Voor medische redenen is het oké,
maar is als je het alleen voor het mooie doet, vind ik het overdreven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:35

Niks mis mee. Zowel functioneel voor vliegen, als voor de show. In mijn sport komt het veel voor en ik zie er geen enkel nadeel van.
Als je zo principieel je paard geen barbie wilt maken dan moet je ook geen manen trekken, plukken uit z'n oren knippen, 'm wassen etc.

Overigens zie ik het rijtechnische aan deze discussie niet?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:08

Dit is meer iets voor VSW.
Daarom van RT-->VSW.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:21

Ik heb het bij die van mij zelf gedaan. Ze heeft eczeem en er was een hele hap uit van vorige zomer erg lelijk. Dus van de winter was het wat langer en heb ik haar uit haar staart geknipt en in haar manen gevlochten en daarna bijgesneden. Was best gaaf en heeft er 3 maanden ingezeten denk ik. Heb ze weekje of 3/4 geleden uitgehaald.

Tja ik zie het ook als een soort van tutten en t was best leuk voor een keer. En ben het met sonja eens.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:24

mimeslosydy schreef:

nou zo idioot is dat niet.
En nee mijn paard is geen barbiepop. Máár haar staart is in één dag wel helemaal an gort gevreten door een nieuw paard in de rui. Ze had nog een heel kort staartje over. En daarmee krijg je geen vliegen weg. Dus sinds kort heeft ze extensions. Allemaal heel dunne vlechten die in haar eigen staart die nog over was gevlochten zijn. Zodat ze nu weer een staart heeft waar ze vliegen mee weg kan krijgen.

En als je bijvoorbeeld een appaloosa hebt (die niet bekend staan om hun volle staarten) dan ga je voor een wedstrijd echt wel aan het werk om die staart voller te krijgen. Zeker bij de showonderdelen in de westernsport.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:26

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:36

Anya schreef:
mimeslosydy schreef:

nou zo idioot is dat niet.
En nee mijn paard is geen barbiepop. Máár haar staart is in één dag wel helemaal an gort gevreten door een nieuw paard in de rui. Ze had nog een heel kort staartje over. En daarmee krijg je geen vliegen weg. Dus sinds kort heeft ze extensions. Allemaal heel dunne vlechten die in haar eigen staart die nog over was gevlochten zijn. Zodat ze nu weer een staart heeft waar ze vliegen mee weg kan krijgen.

En als je bijvoorbeeld een appaloosa hebt (die niet bekend staan om hun volle staarten) dan ga je voor een wedstrijd echt wel aan het werk om die staart voller te krijgen. Zeker bij de showonderdelen in de westernsport.

als je even beter leest zie je dat ik later heb gepost dat ik het voor medische redenen wel vind kunnen want dan is het gewoon nodig ;)
maar bijvoorbeeld mijn pony heeft gewoon een mooie staart dus nee om daar dan nog meer aan te gaan doen dan af en toe wassen vind ik onzin.
en ja: ik knip de oren en benen van mijn pony en de snorharen en trek de manen, maar dat is heel iets anders dan extensions

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:46

mimeslosydy schreef:
en ja: ik knip de oren en benen van mijn pony en de snorharen en trek de manen, maar dat is heel iets anders dan extensions

en dat is dus nog veel zieliger! :\

die haren hebben een functie en zitten er niet voor niks :n

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:49

Dat knip ik dus juist nooit. In Duitsland is het verboden zo op wedstrijd te komen en terecht. Die tastharen zitten er niet voor niets. De haren in de oren zitten er om ongedierte tegen te houden... Ik knip hooguit de haren in de oren bij voor zover ze uitsteken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:54

Anya schreef:
Dat knip ik dus juist nooit. In Duitsland is het verboden zo op wedstrijd te komen en terecht. Die tastharen zitten er niet voor niets. De haren in de oren zitten er om ongedierte tegen te houden... Ik knip hooguit de haren in de oren bij voor zover ze uitsteken.

idd :j
en de sokken zitten er om de regen en andere vocht af te voeren in plaats van in de kootholte waar het kan gaan broeien en smetten...
ik knip alleen het smeer uit de oren indien ik het er niet met de hand uitkrijg....
ik vind dat ze die regels hier ook wel mogen invoeren :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 08:52

mimeslosydy schreef:

Ik zie het verschil niet? Of eigenlijk ook wel; snorharen, oorhaar en sokken hebben een duidelijke functie, waarom zou je die verwijderen? DAT is pas barbie-achtig ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:07

ikdoemaarwat schreef:
mimeslosydy schreef:

en dat is dus nog veel zieliger! :\

die haren hebben een functie en zitten er niet voor niks :n

Alle haren die je knipt heeft een functie.
Ik knip alleen de staart, en heel af en toe trek ik de manen.
Maar voorderest ? :n Waarom zou ik?

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:14

aan de snorharen zal ik me hele leven niet aanzitten.
dat vind ik veel erger dan extensions,
extensions plaatsen doet geen pijn, nou snorharen behooorlijk lijkt me!

ik knip wel de staart, trek de manen, en knip de oren af en toe een beetje uit.

edit, snorharen ipv snotharen :')
Laatst bijgewerkt door ziamara op 06-04-10 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:18

idd als je paard weinig of geen staart heeft moet kunnen.. en tja als e doet om een er een barbie paard van te maken ben je dan al niet teveel aan het tutten, teveel borstelen?

weet trouwens iemand waar je dat kan leren zetten? Zou het wel gaaf vinden om paarden die het echt nodig hebben een mooie staart te geven..

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:05

Anya schreef:

*zucht* hoeveelste discussie over snorharen wordt dit? 200ste?
als jullie even goed lezen zien jullie dat ik ze alleen bijknip, da's iets heel anders dan uittrekken of whatever.
en mijn pony heeft van de winter met lange sokken rondgelopen want ja, dan heeft ze ze nodig maar in de zomer niet.
datzelfde geldt voor de oren, die heb ik van de winter ook gewoon laten groeien. ;)

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:08

jij hebt je vingers toch ook nodig om mee af te tasten die knip je toch ook niet?

en is geen discussie, gewoon mijn mening :D

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:25

ziamara schreef:
jij hebt je vingers toch ook nodig om mee af te tasten die knip je toch ook niet?

en is geen discussie, gewoon mijn mening :D

jawel, wel discussie want ik typ dat ik de sokken ed bijknip en gelijk wordt ik aangevallen door 5 mensen tegelijk.
eigenlijk willen jullie nu zeggen dat ik een dierenbeul ben omdat ik de snorharen van mijn pony bijknip :roll: