Mijn shetlander die ik nog niet zo lang heeft heeft aan der uiere wat eczeem ofzo. Het ziet er bruibig en korrelig uit. Ze was verwaarloosd toen we haar kregen en we weten er verder weinig van. Iemand een idee wat het is en wat ik er aan moet doen? De andere merrie heeft een schoon uier dus normaal is het niet. Geen idee of ze ooit geveulend heeft denk het wel.
Waratje
Geplaatst: 02-04-10 20:37
Is het niet gewoon geklonterd vuil? Kijk eerst eens of je het weg krijgt, eventueel met een doek met lauw water.
NatasjaM74
Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-10 21:29
Nou zou wel kunnen maar de huid is er ook echt ruw. Zal eens proberen maar ze vind het vervelend als ik er aan zit.
Waratje
Geplaatst: 03-04-10 10:01
Als er ontsteking komt te zitten vindt ze het nog veel vervelender als je er aan zit....... Gewoon rustig met lauw water schoonmaken, niet boos worden maar wel doorzetten. Vraag eventueel even hulp van iemand erbij om haar rustig te houden terwijl jij bij die uier bezig bent.
moonvw
Geplaatst: 03-04-10 10:09
Als het korsten zijn zou ik eerst met olie doen zodat de korsten wat zachter worden daarna met lauw water. Dan heb je gauw genoeg door of het vuil is of wat anders. Is het vuil dan maak je voorzichtig verder schoon. Is het wat anders dan is er ook een andere behandeling nodig.