Muizen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZZZZZ

Muizen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 18:33

sinds een maand heb ik ongeveer muizen die bivakkeren in mijn kast.
onder in stond een open emmer met granenmix en die vonden ze blijkbaar wel lekker.
Ik vond het al de de emmer zo snel leeg ging. tot ik eens dacht laat ik mijn kast eens opruimen.
Toen schrok ik mij rot, ik trok een dekje eruit en toen sprong de muis weg.
Ik durfde bijna niks meer aan de spullen te komen.
Nu ontdekte ik ook waarom mijn snoepjes door de hele kast lage, (en waarom ze afgeronde hoeken hadden :P)
ik heb al het eten uit mijn kast gehaald, en alle het poep verwijderd.
ik hoopte dat ze dan wel zouden verhuizen.
Maar nu schrik ik weer elke keer rot om een dekje tepakken, en ben ik ook bang dat ze aan mijn dekjes gaan knagen als nestmatheriaal.

Hebben jullie oplossingen?
ik weet niet of het goedstaat hier, maar wist niet waar het anders moest

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:37

De enigste manier is om de muizen gif te voeren,
als je dit niet doet gaan ze aan je spullen zitten eten.
En daarna natuurlijk zorgen dat al het eetbare afgesloten is.
susses

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:38

Wij hadden ook altijd wel een paar muizen in de stal, vonden we nooit zo erg. Maar een paar maanden terug hadden we dus hetzelfde als bij jou. Een paar zakken voer waren opengeknaagd, transportbeschermers en dekjes stukgebeten...
We hebben toen toch maar muizengif neergezet, nu is het probleem dus over.

Tallie1979

Re: Muizen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:40

Gif voeren of vallen zetten :) Ze blijven nml terug komen omdat er eerder voer te vinden was. Je moet ook absoluut zorgen dat er nergens meer voer in je kast ligt en dat je alles in afgesloten bussen bewaart :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:43

Heb je katten op stal? Dan vallen zetten. Als je geen katten heb zou ik gif doen.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 18:44

dan ben ik weer zo´n zeur en wil ze eigenlijk niet vermoorden/doden. maar ik wil echt niet dat zijn mijn dingen kapot knagen. ook gaat alles stinken naar muis.
ik zal er eens overnadenken en dan toch maar overgaan op gif denk ik maar.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 18:46

Mizora schreef:
Heb je katten op stal? Dan vallen zetten. Als je geen katten heb zou ik gif doen.

2 katten zijn erwel, kan dat veel kwaad?
en zijn niet echt muizen vangende katten volgensmij. aangezien ze veel liever knuffelen en zelf toen ik hem voor de muis zette ving hij hem nog niet.
tegen de hond zeggen zoek muis werkt beter. maar die zet alleen zij poot eraf en maakt hem niet dood.
Zelfs mijn paard heeft muizen fobi, ik liet hem een keer drinken uit het drink bakje bij de opzadel plak. Maar toen wipte ze met haar lip een doode muis eruit. Sins dien durft ze daar nooit meer tedrinken.
Laatst bijgewerkt door ZZZZZ op 01-04-10 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:47

Ik heb ook last gehad van muizen, heb muizenklemmen neergezet en de volgende dag waren gelijk de enigste 2 gevangen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:59

Bah, waarom moeten die beestjes toch altijd dood? Die kunnen er ook niks aan doen dat ze moeten eten, en die weten niet dat ze niet aan t paardenvoer mogen komen.. Wij hebben ook veel muizen op stal, maar ik heb mijn zadelkamer gewoon goed dicht gemaakt. Alle openingen dichtgekit, eventueel eerst een prop aluminiumfolie in de grote gaten met kit er overheen, geen muis die daar ooit nog binnen is gekomen :)
Gif is een vreselijke, pijnlijke en langzame dood ;(

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 19:02

MysticTinker schreef:
Bah, waarom moeten die beestjes toch altijd dood? Die kunnen er ook niks aan doen dat ze moeten eten, en die weten niet dat ze niet aan t paardenvoer mogen komen.. Wij hebben ook veel muizen op stal, maar ik heb mijn zadelkamer gewoon goed dicht gemaakt. Alle openingen dichtgekit, eventueel eerst een prop aluminiumfolie in de grote gaten met kit er overheen, geen muis die daar ooit nog binnen is gekomen :)
Gif is een vreselijke, pijnlijke en langzame dood ;(

ik wil het eigenlijk ook niet doen,
maar mij kast staat samen met nog 4 kasten gewoon in de stal. tegen over de kasten staan onze 4 ponies, ik kan moeilijk de stallen + uitgang dichtkitten, aangezien zijn ook openingen hebben naar buiten. ik ben bang dat ik niet veel keus meer heb. ik hoopte via dit topic een andere methode te vinden dan gif

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:31

Muizen in de stallen is toch geen probleem? Je hoeft alleen de kast dicht te maken :) Een kast is toch sowieso al bijna dicht, of niet?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 00:05

Te veel muizen op stal is wel degelijk een probleem. Een muis is namelijk niet zindelijk, die laat de plas en poep lopen waar ze op dat moment zijn. Als er dus veel muizen op stal zijn, word dus onheroepelijk ook het ruwvoer en het stro van de paarden ondergeplast, met alle mogelijke gevolgen voor de gezondheid van de paarden en pony's vandien.
Daarom gun ik alle dieren een gezond en gelukkig leven, behalve de muizen en ratten die bij mijn paard in stal willen wonen :o .

Als de katten geen muizen vangen, toch gewoon gif wegzetten of vallen.

juul_picasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:56

geen eten in de kast zetten;)

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:12

Carlijnnn schreef:
dan ben ik weer zo´n zeur en wil ze eigenlijk niet vermoorden/doden. maar ik wil echt niet dat zijn mijn dingen kapot knagen. ook gaat alles stinken naar muis.
ik zal er eens overnadenken en dan toch maar overgaan op gif denk ik maar.

Muizen met gif verdelgen zielig? Denk hier eens over na: 2 muizen wonen gezellig op een manege. Daar valt altijd genoeg eten te jatten, dus ze starten een gezinnetje. Ze krijgen 8 schattige jonkies, waaronder 4 meisjes. Een maand of 2 later kunnen die 4 meisjes zélf al jonkies krijgen en ze krijgen er elk 8 tot 10 en de oorsponkelijke mammie heeft dan ook al weer een volgend nestje. Dat zijn dus samen zo'n 45 jonkies. Weer twee maanden later kunnen die jonkies ook zelf jonkies krijgen. Enzovoorts. Hoeveel muizen heb je een jaar later op stal rondsluipen? :? Enne: er is ook gif verkrijgbaar dat snel werkt en niet pijnlijk is hoor!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:58

Nou, ik sta toch al ruim 4 jaar op de stal hier, in het begin zaten er overal muisjes (echt lief, ze waren zo tam dat je ze met de hand kon voeren, echt waar :+ Ik gaf ze af en toe wat brood haha), toen ze uiteindelijk in mijn kast aan de kartonnetjes met graszaad begonnen te knabbelen heb ik de kast even helemaal leeggeruimd, alle poepjes eruit, en alle holletjes en spleetjes dichtgekit. Sindsdien is er geen een muis meer in mijn kast geweest. Wel zitten ze nog steeds tussen de wanden van de stal, en af en toe zie je er een rennen over de grond.. Maar het zijn er echt geen honderden, en er liggen ook niet overal keutels. Ook niet bij de hooiopslag. Ik haal er wel eens eenje uit een emmer (vooral de kleintjes die willen nog wel eens in een emmer klimmen waar voer in heeft gezeten maar komen er dan niet meer uit :Y) dus dan til ik ze op aan t staartje en zet ze buiten weer uit :) ) Heel af en toe vinden we wel eens een nestje, ach lief toch, ik laat t altijd liggen, beetje stro erover, maar meestal komt mama dan toch haar baby's verplaatsen als iemand het nestje ontdekt heeft. Anyway, hier gaat het prima samen. Ik en de paarden hebben er totaal geen last van. Dat ene muisje dat ik per maand tegen kom daar kan ik echt wel mee leven hoor.
Gewoon zorgen dat je geen paardenvoer laat slingeren, dan komt er ook geen plaag, en is dat gif helemaal niet nodig.
Gif is trouwens gevaarlijk als er in de buurt roofdieren rondlopen (katten, honden, marters, roofvogeltjes enz)..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:04

ik heb een kastje gif neergelegd in mijn kast. dat beest zat op een gegeven moment in de voerton terwijl de deksel erop zat. zal er wel ingemieterd zijn toen ik bezig was.
maar volgens mij was het zwanger.
in ieder geval die beesten maakte er een ravage van en toen heb ik een doosje met gif neergelegd

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:38

als je gif gebruikt voor de muizen en er is een kat die zo'n vergiftigde muis te pakken krijgt dan gaat de kat ook dood. Dus als je muizen en katten hebt gebruik maken van muizenvallen.
Daarbij zoals eerder genoemd alle voer in afgesloten bussen en tonnen en eigenlijk je spullen ook.

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:40

Wij hebben ook vallen waarin ze blijven leven. Die werken best goed. Alleen moet je ze wel weer ver weg vrijlaten haha.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:48

Gif in je kast vind ik grote onzin!! gewoon een keer alle troep eruit, goed schoonmaken, uit kloppen en voer en snoepjes afgesloten bewaren (emmers met deksels :)* ) géén last van muizen meer!!

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 16:50

rapido schreef:
Gif in je kast vind ik grote onzin!! gewoon een keer alle troep eruit, goed schoonmaken, uit kloppen en voer en snoepjes afgesloten bewaren (emmers met deksels :)* ) géén last van muizen meer!!

dat heb ik dus gedaan 2 weken geleden, echt alles eruit, all het poep eruit. maarja dat heeft dus niet geholpen. ik ben dus bang dat ze mijn spullen gaan opruimen. mischien dan toch maar muisvriendelijke klemmen, dan kan ik ze uitzetten ver in het bos ofzo, of overleven ze dat ook niet??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:04

In het bos kunnen ze prima overleven :)

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:52

goed je eten opruimen
en de katten ze laten vangen

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:21

Reken er maar op dat als je ze een eindje van de stal af zet, ze zo weer terug zijn. Ze vreten dekens op, maken er holletjes in en piesen er ook nog eens over (en dát stinkt!). Houten kasten zijn niet veilig voor ze, ze knagen er zo de gaten in. Doppen van flessen lijnzaadolie vinden ze heerlijk, net zoals de deksels van potten voedingssupplementen. We hebben hier uiteraard ook muizen op stal, maar als het gekrabbel op het plavond weer te erg wordt, en het er weer een heel stel zijn, krijgen ze toch muizenkorreltjes voorgeschoteld. :+ Al moet ik zeggen, jonge muisjes observeren als ze in een box aan het spelen zijn is wel heel schattig om te zien. Jammer dat ze overal aan moeten knagen en de boel vernielen. _-:(

Persephone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:06

ik geef de voorkeur aan klemmen, bij gif weet je ook nooit zeker of ze 't opeten of alleen verplaatsen...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:16

Die muizenklemmen werken ook perfect tegen nieuwsgierige Jack Russels! :D