paard verkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 19:00

Ik heb nu van maart een nieuw paard, ik heb er lang achter gezocht maar heb hem dan toch gevonden. Een vierjarige ruin met goede springpapieren. Alles ging heel goed, ik reed hem bijna elke dag en ging springles volgen bij mijn lesgever en ging om de 14 dagen op jumping. Maar nu is het uit met mijn vriend en kan ik nergens meer geraken met mijn paard (hij had een trailer). Ik kan zelfs geen les meer gaan volgen. Ik ga in september op kot en ik had gedacht dat dan mijn vriend mijn paard zou kunnen rijden voor mij maar dat gaat nu ook niet meer. Nu ben ik dus echt aan het overwegen of ik mijn paard niet beter zou verkopen. Een vierjarig paard heeft zoveel aandacht nodig. Ik vind het ook helemaal niet fijn om altijd alles alleen te moeten doen, en hier wat op het stukje wei te zitten rondhobbelen. Mischien kan ik hem beter verkopen en binnen drie jaar een ander paard kopen als ik gedaan heb met studeren en zelf vervoer heb. Wat denken jullie?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:04

Wat is voor jou de belangrijkste reden dat je dit paard hebt gekocht? Dat je wedstrijden wilde rijden? En er is geen andere mogelijkheid tot vervoer? Of les?
Als je hoofdmoot het rijden van wedstrijden is (wat nu dus niet meer door kan gaan) zou ik eerst andere opties bekijken; I een (betalende) bijrijder geen oplossing? Want je hebt wel HET paard van je dromen gekocht begreep ik. Dus verkopen is best wel zonde eigenlijk.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:10

heb je geen geld meer om hem te onderhouden? dan kan je hem misschien beter verkopen. Als het nou echt HET paard voor je is dan is er altijd wel een manier om hem te houden Pling

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 19:11

Het was echt de bedoeling om op jumping te gaan ermee.
Een bijrijder zie ik ook niet zo zitten eigenlijk, ik heb het niet zo graag dat er iemand anders op mijn paard rijd , ik zet hem liever naar mijn eigen hand. Klinkt mischien stom van mij.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 19:14

Ik zal nooit meer me zo kunnen hechten aan een paard zoals ik me gehecht had aan mijn eerste paard, dat ik heb moeten laten inslapen omdat ze haar been gebroken had.

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:15

wat ontzettend jammer dat het uit is tussen jou en je vriend, je moet er gewoon goed overnadenken, het is nu wel makkelijker als je er nog niet vreselijk gehecht aan bent, het is uiteindelijk jou keuze.

liefs lotte

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:15

Het lijkt me zo zonde om het paard van je dromen ( daar lijkt het iig wel op ) te verkopen!
Snap wel precies wat je bedoeld met dat je er liever geen ander op hebt... ik ken dat probleem namelijK! Vind het ook niet prettig.
Maar als ik zou moeten kiezen tussen verkopen of een berijder...
Dan zou ik zeker weet voor de berijder gaan!
Maar zou eerst op zoek gaanof er niet andere oplossingen zijn ( ik zou er zelf niet zo snel een weten )

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 23:32

tja ik weet het niet

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 23:44

zoek anders een goed tehuis voor hem voor het tijdje dat je weg bent (wat is op kot gaan???)
je maakt iemand blij die misschien wil kijken of het geschikt is om een paard te houden ofzo,
en je spreekt een duidelijke termijn af tot je terugkomt en dan kun je verderkijken of je hem houdt of wegdoet...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 01:14

op kot gaan word op haar zelf gaan wonen bedoelt(huis,kamers,enz)
Als iedereen om je heen weggaat hoeft dat niet te betekenen dat er geen plezier meer te beleven valt met je paard.
Als je hem graag wil houden hou hem dan
vrienden zijn er om samen naar een wedstrijd te gaan.Desnoods huur je een trailer.er is altijd een manier te vinden.Lessen kan je ook thuis krijgen dus dat zou ook aan te passen zijn.Even op onderzoek uit en ik weet zeker dat je al een heel end komt.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 11:51

Op kot gaan wil zeggen dat ik door de week ergens een kamertje huur in de buurt van mijn hogeschool waar ik dan blijf om niet op en af te moeten van mijn school naar huis.

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:48

ja als je er doordeweeks dan helemaal geen tijd meer voor hebt, dan lijkt het me niet eerlijk als je hem houd!! ja tenzij je een bijrijder neemt natuurlijk want wat doe je dan met je paardje doordeweeks? dat staat toch los van het feit dat het uit is met je vriend, en je geen trailer meer hebt??

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:03

Lientje, wacht met verkopen tot je je uurrooster hebt! Als tijdgebrek tenminste de rede zou zijn.

Mocht je er zo eentje hebben als ik, heb je echt nog tijd over. Ik begin maandagmiddag en heb donderdagmiddag gedaan. Dus 4/7 ben ik thuis en zou ik dan tijd hebben om paard te rijden, gesteld dat ik er een had Haha!.

Wat die wedstrijden en lessen betreft zou ik toch proberen iemand te strikken die je kan vervoeren of je instructeur die aan huis even les komt geven ofzo.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:32

nee dan lijkt het me ook moeilijk/niet praktisch om hem te houden....
hij zou dan misschien ergens anders beter tot zijn recht komen