opfok/rusthuis mariahoop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniekk

opfok/rusthuis mariahoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 11:00

Hoihoi,

Ik heb besloten dat ik mijn paard wegens dominant gedrag een tijdje in een kudde wil zetten voor een jaar/anderhalf jaar. Ook omdat ik bezig ben met mijn studie en op mezelf ga komt dit even goed uit.
Nou heb ik wat adressen onderzocht en ben ik uiteindelijk gaan kijken in Maria Hoop aan de hofweg 3, een plaatsje in de buurt van roermond (limburg).
We zijn gaan kijken op het bedrijf en de mevrouw heeft ons een rondleiding gegeven. Mooie grote stallen, weien die er erg netjes bijliggen en het paard gaat elke dag naar buiten. Dit bedrijf gaat het waarschijnlijk dus gewoon worden!
Hebben jullie ervaring met dit bedrijf en de mensen?

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:29

Hallo Moniek,

Ik zal je een Pb sturen met wat meer info.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:50

VVDD > VSW

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 21:09

Even een samenvatting om het topic af te sluiten:
Ik ben naar dit bedrijf toe geweest, zag er allemaal netjes uit. Mijn paard zou bij de eigen paarden komen te staan en elke ochtend naar buiten gaan, en in de avond weer op stal gaan. Ook bij slecht weer zou het paard binnen worden gezet met de ander paarden. Het zag er allemaal erg mooi uit, grote boxen, goed doorgelucht stalklimaat. weides die goed zijn afgemaakt. Er zijn 2 kijkdagen in de week. Omdat mijn paard nogal last heeft van brokkelhoeven als de hoeven niet minimaal 1x per maand worden rondgeveild vertelde ik dat ik deze graag zelf wil komen bijwerken. Als dit nodig was kon ik van te voren bellen en zou ze die dag mijn paard op stal laten staan zodat ik ermee aan de gang kon. daarna zei ze dat zij ook wel die hoeven bij kon vijlen of dit door haar hoefsmid kon laten doen. Ik heb toen aangegeven dat ik dit liever zelf doe omdat ik het paard dan ook nog 1x per maand an bezoeken. Ze vroeg of ik het paard zijn entingen heeft gehad en of ik hem wilde enten tegen Rhino. Dit netjes gedaan. Het opzegtermijn zou 2 maanden zijn, allemaal prima dus!

Toch had ik een beetje een vreemd gevoel bij dit bedrijf maar dacht dat dit aan mij lag omdat ik het moeilijk vind om mijn paard een tijd ergens onder te brengen en te missen, dus gin er een beetje vanuit dat mijn gevoel meer met mij en mijn paard te maken had dan met het bedrijf.

Toen werd ik getipt door een pb.. Dat ik best wel mocht opletten met dit bedrijf.

Ik heb de eigenaresse van dit bedrijf een mail gestuurd met daarin dat ik het paard kom brengen, hem een 2weken later wil bezoeken om te kijken hoe het hem daar afgaat en vroeg naar het opzeg termijn hoe dat in werking gaat.

De mevrouw belde me op en vertelde me een totaal ander verhaal dan de eerste keer toen ik de rondleiding had..ze zei dat ik het bedrijf niet goed begreep, de paarden zouden met z'n alle de wei op gaan en er zou geen paard meer in of uit die weide gaan 24 uur per dag weidegang dus. Ik zou alleen naar mijn paard mogen kijken vanaf een afstand want ook mensen mogen niet de wei in. Ze werkte met seizoenen en een seizoen zou van mei tot eind november zijn en mocht ik mijn paard eerder naar huis willen hebben zou ik 2 maanden extra stallingskosten moeten betalen, ook dit was van te voren niet verteld.

Een totaal ander verhaal dus dan dat ze me eerst vertelde. Mijn paard is hier dus niet naar toe gegaan.

judith1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:09

Moniek ik heb je een pbtje gestuurd over dit bedrijf.

AaronYve

Re: opfok/rusthuis mariahoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:12

Ik heb er ook gestaan, wil je meer weten.
Stuur je maar een pb ;)
Ken nog 5 andere mensen die er stonden en weg zijn gegaan.