Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
.
) tegen te gaan.
!
sofieenuniek schreef:Hallo, mijn paard wordt morgen geopereerd aan het griffelbeen. Er wordt een stuk weggenomen die gebarsten was. De dokter schreef haar alleszins al drie weken boxrust voor. Er komt een stevig verband rond en ze moet "rustig" blijven. Als ze dus de andere paardjes overdag de weide in ziet gaan, moet zij rustig blijven en niet teveel weg en weer lopen in haar stal. Gelukkig heeft zij een stal van 4m op 5m. Ze heeft ook een liksteen hangen en ze staat op stro. Ik ga haar voeding ook aanpassen. Maar 3 weken lijkt mij extreem lang en ik ben bang dat ze koliek gaat krijgen door stil te staan en stro te eten. Een stukje weide afzetten is ook geen optie. Vinden jullie die boxrust niet wat achterhaald? Haar in de paddock zetten durf ik niet, als ze niets te grazen heeft, heeft ze de neiging heel nerveus te worden, vooral als er dan geen ander paardje naast haar staat. Ik vind het gewoon echt klote dat zij nu binnen moet blijven terwijl de rest buiten in het zonnetje kan... iemand hier ervaringen mee?
Sammie schreef:3 weken lang? Ik vind dat voor een dergelijke operatie nog best kort.
Ik ken paarden die bijna 6-9 maanden op boxrust hebben gestaan.
Ik zou me maar aan het advies houden. Het is vervelend en je moet het voer erop aanpassen. Maar het is maar 'eventjes', daarna kun je weer genieten van je paardje.
dat vinden paarden erg lekker om aan te knabbellen dus die zou je in je stal op kunnen hangen zodat hij daar aan gaat eten en niet aan je stro.sofieenuniek schreef:Hallo, mijn paard wordt morgen geopereerd aan het griffelbeen. Er wordt een stuk weggenomen die gebarsten was. De dokter schreef haar alleszins al drie weken boxrust voor. Er komt een stevig verband rond en ze moet "rustig" blijven. Als ze dus de andere paardjes overdag de weide in ziet gaan, moet zij rustig blijven en niet teveel weg en weer lopen in haar stal. Gelukkig heeft zij een stal van 4m op 5m. Ze heeft ook een liksteen hangen en ze staat op stro. Ik ga haar voeding ook aanpassen. Maar 3 weken lijkt mij extreem lang en ik ben bang dat ze koliek gaat krijgen door stil te staan en stro te eten. Een stukje weide afzetten is ook geen optie. Vinden jullie die boxrust niet wat achterhaald? Haar in de paddock zetten durf ik niet, als ze niets te grazen heeft, heeft ze de neiging heel nerveus te worden, vooral als er dan geen ander paardje naast haar staat. Ik vind het gewoon echt klote dat zij nu binnen moet blijven terwijl de rest buiten in het zonnetje kan... iemand hier ervaringen mee?